ارائه خدمات طبی رایگان در هند

© AP Photo / Rajesh Kumar Singhارائه خدمات طبی رایگان در هند
ارائه خدمات طبی رایگان در هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات هند طرح را ارائه کرده‌اند که طبق آن حدود 500 میلیون نفر در برنامه تداوی رایگان قرار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Guardian، مقامات هند طراحی را ارائه کرده اند که بر طبق آن حدود 500 میلیون نفر می‌توانند تحت تداوی رایگان قرار بگیرند. البته این طرح آنها شامل شفاخانه‌های دولتی و خصوصی خواهد شد.

به گفته کارشناسان، رشد سریع اقتصادی در دو دهه گذشته، زندگی میلیون ها نفر در هندوستان را بهبود بخشیده است، اما کمک طبی برای اکثر ساکنان هند تاهنوز هم قابل دسترسی نیست. میلیون‌ها نفر از بیمار شدن ترس دارند زیرا توانایی پرداخت هزینه شفاخانه را ندارند که معمولاً برابر دو ماه معاش آنها است. بیماران بدون وابستگی به میزان درآمدشان باید مخارج شفاخانه را پرداخت کنند.

روشن جدید برای درمان بیماری‌های افتادگی دریچه قلب - اسپوتنیک افغانستان
روش جدید برای درمان بیماری‌های افتادگی دریچه قلب

این طرح جدید حدود نیم میلیارد نفر در هند را با هزینه 500 هزار روپیه (حدود 7 هزار دالر) بیمه طبی تحت پوشش قرار می‌دهد بیماران می‌توانند رایگان برنامه تداوی خود را سپری نمایند. وزیر مالیه هند می‌گوید که این طرح یکی از بزرگترین طرح تداوی رایگان در جهان خواهد بود.

ناظران معتقد هستند که اجرای این طرح ممکن است با کافی نبودن آگاهی مردم در باره امکان دریافت کمک طبی رایگان و کلاهبرداری کارمندان شفاخانه ها مختل شود. یکی دیگر از مسائلی که مقامات باید آن را رفع کنند، قانع کردن شفاخانه‌ها هر چه بیشتری به پیوستن به این طرح است.

مطابق با اطلاعات رسمی از ابتدای سال جاری حدود 1 میلیون و 400 هزار هندی از خدمات طبی رایگان بهره مند شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала