جنگنده SU-57 روسیه به عنوان مرگبارترین رقیب F – 22 امریکایی شناخته شد

© Sputnik / Grigory Sysoyev /  مراجعه به بانک تصاویر بمب افکنSU-57 روسیه رقیب مرگبار F – 22 امریکایی شناخته شد
بمب افکنSU-57 روسیه رقیب مرگبار  F – 22 امریکایی شناخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در امریکا به مقایسه ویژگی های بمب افکن های نسل پنجم روسیه و امریکا پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی National Interest در مقاله‌ای ویژگی های جنگنده نسل پنجم SU-57 روسیه ورقیب مرگبار آن؛ F — 22 امریکایی را با هم مقایسه نموده و در صورت تقابل، شانس مقاومت و بقای این هواپیما ها را با هم ارزیابی نموده است.
به گفته نویسنده این مقاله، تنش رو به افزایش بین ناتو و فدراسیون روسیه باعث می شود که در این مورد فکر کنیم که آیا جنگنده "رادار گریز" امریکایی قدرت مقاومت در برابر جنگنده نسل پنجم روسیه را دارا است یا خیر؟  

مقایسه بمب افکن روسی توپولف160 با رقیب آمریکاییش - اسپوتنیک افغانستان
نشنل انترست بمب افکن روسی توپولف 160 را با رقیب امریکایی اش مقایسه کرد
 
بنابراین گزارش، جنگنده F-22 همواره با تکنولوژی خفا مجهز شده، که به او امکان نامرئی بودن را در مقابل رادار های دشمن باقی می گذارد.
نشریه می نویسد؛ علاوه بر این، F-22 از قابلیت های مانوری خوبی در زاویه های بالا برخوردار است. این جنگنده همچنین، با موشک های مادون قرمز و رادیویی مجهز است.
نویسنده این مقاله می نویسد: اگرچه با ویژگی های جنگنده نسل پنجم SU-57 روسیه چندان آشنایی ندارد اما این بمب افکن مدرن روسیه با قابلیت بلند مانور گریزی و قابلیت سرعت آن به عنوان یکی از مرگبارترین حریف جنگنده های امریکایی شناخته می شود.
لازم به ذکر است که SU-57 و F-22 از نگاه طرح، با هم بسیار متفاوت هستند که در محدوده های مختلف به آنها مزیت قابل توجهی را واگذار می کند.
اولویت ها و تسلیحات Su-57 امکان تشخیص و از بین بردن تهدیدات در فاصله های دور را برای این جنگنده فراهم می سازد. کلید این استراتژی رادار رادیویی Su-57 است. سرعت هواپیما به پیلوت این امکان را می دهد که در شرایط خاص، سریعا عقب نشینی کند. به محض اینکه او به دشمن نزدیک شود، ترکیبی از قابلیت مانور و جستجوی مادون قرمز، جنگنده سو-57 را به یک حریف مرگبار برای دشمن مبدل خواهد ساخت.
نویسنده در اخیر می گوید: "اگر زمانی این دو جنگنده با هم مقابله کنند؛ جنگ آنها، جنگ قرن خواهد بود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала