وزارت داخله افغانستان دستور بازداشت افراد مسلح غیر مسوول را داد

© Photo / MOI / MOIوزارت داخله افغانستان دستور بازداشت افراد مسلح غیر مسوول را داد
وزارت داخله افغانستان دستور بازداشت افراد مسلح غیر مسوول را داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله افغانستان، برای پولیس دستور بازداشت تمامی افراد مسلح غیر مسوول در کشور را داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، برخی از باشنده‌گان پایتخت از افزایش جرم‌های جنایی به شدت ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند که افراد مسلح غیرمسوول پیوسته دست به جرایم گوناگون مانند قتل، رهزنی و دزدی‌های مسلحانه میزنند.

در تازه ترین رویداد، بامداد امروز(شنبه، 3 حمل) تعدادی از تفنگداران غیر مسوول در مربوطات حوزه یازدهم منطقه 315 شهر کابل، دو دکان‌دار را به ضرب گلوله به قتل رسانده و پول‌های شان را باخود بردند. کشته شدگان به نام های غلام رسول و نوید که شغل قصابی دارند و از باشندگان ناحیه یازدهم شهر کابل بودند.

سید نبی، شاهدعینی این رویداد می‌گوید: «ما داخل خانه بودیم که صدای شلیک شنیده شد. برآمدیم که غلام صمد و پسرش را دزدها با مرمی زدند پول های اش را باخود بردند و فرارکردند».

بازداشت یک گروه 10 نفری زورگویان در شهر کابل +عکس - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت یک گروه 10 نفری زورگویان در شهر کابل +عکس

خانواده غلام صمد، به ویژه دختر خورد سال وی، از حمله بر پدر و برادر اش شوکه شده است؛ وی می‌گوید که محله سه صد و پانزده برای شان به میدان جنگ و ترور بی گناهان مبدل شده است.

درهمین حال، وزارت امور داخله می‌گوید که دستور گرفتاری افراد مسلح غیرمسئوول را داده اند و عاملان این رویداد بازداشت خواهند شد.

نصرت رحیمی، سپرست دفترسخنگوی وزارت داخله می‌گوید: «ما در سر تاسر کشور دستور بازداشت افراد مسلح غیرمسوول را صادر کردیم و به زودی عاملان این قضه را دستگیر و به پنجه قانون سپرده خواهد شد».

مربوطات حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل، یکی از مناطق با شمار زیاد جرم‌های جنایی پنداشته می‌شود، هفته پیش در همین محل مهسا شش ساله توسط آدم ربایان اختطاف شد وسپس به قتل رسید؛ با این حال باشندگان پایتتخت می‌گویند ارگان‌های امنیتی در بازداشت افراد مسلح ناشناس کوتاه آمده اند و این سبب شده است تا این افراد آزادانه گشت و گزار نمایند و سبب بدبختی های بیشتری در جامعه شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала