راهی برای محافظت کودکان از حساسیت

© Flickr / Andrew Sweeneyراهی برای محافظت کودکان از حساسیت
راهی برای محافظت کودکان از حساسیت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان راهی را دریافتند که می‌توان بر طبق آن کودکان خود را از حساسیت یا آلرژی خطرناک محافظت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Pediatrics، در گزارش تازه دانشمندان از آکادمی امریکایی طب کودکان آمده است که هرچقدر وقت‌تر در رژیم غذایی کودکان از بادام زمینی استفاده شود در آینده این محصول از حساسیت خطرک در کودکان جلوگیری خواهد کرد.

فرانک گریر، داکتر متخصص کودکان تغذیه از دانشگاه ویسکانسین، می‌گوید ما توصیه‌های قبلی متخصصان اطفال (توصیه کرده بودند که از محصولات الرژی دار تا سن یک الی دو سالگی اجتناب ورزند) را رد می‌کنیم.

کربوهیدراتی که باعث سرطان می شود نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان
خطرناکترین شیرینی نامبرده شد

این داکتر می‌گوید که این محصولات را می‌توانید تا 12 ماهگی برای کودکان بدهید. وی همچنان می‌گوید که مطالعات اخیر نشان داده است که بسیار ها از 7 ماهگی و حتی 4 ماهگی شروع به دادن این محصولات برای کودکان کردند و هیچ حساسیت هم در پی نداشته است.

گریر می‌گوید که توصیه های قبلی نه بر اساس اطلاعات علمی بلکه بر اساس نظر کارشناسان بوده است. وی اضافه کرد که باید به یاد داشته باشید این محصولات (بادام زمینی) را آهسته آهسته شامل رژیم غذایی کودکان کنید و در صورت علایم حساسیت استفاده این غذا را متوقف نماید.

یکی از شایعترین حساسیت ها، حساسیت به بادام زمینی است و در واقع حدود 3 میلیون امریکایی به این خوراکی حساسیت دارند.

برخی از افراد به این ماده خوراکی به قدری واکنش نشان می‌دهند که قرار گرفتن در معرض کوچکترین اثری از بادام زمینی موجوب بروز واکنش کلی در بدن به نام آنافیلاکسی می‌شود. یک واکنش آلرژیک جدی است که به طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала