بازسازی قصر چهلستون پس از دو دهه

بازسازی قصر چهلستون پس از دو دهه
بازسازی قصر چهلستون پس از دو دهه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قصر چهلستون کابل به یکی از تفریحگاه های پایتخت نشینان افغانستان تبدیل شده است.
کابل - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در چهلستون کابل

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، قصر چهلستون در کابل پس از گذشت دو دهه، دوباره بازسازی گردیده و به یکی از تفریحگاه‌های پر ازدحام برای پایتخت نشینان مبدل شده است.

باشندگان کابل می‌گویند، که این باغ پیش از تخریب شدن در جنگ‌های داخلی، محل پذیرایی از مهمانان خارجی و داخلی بود اما امروز در اختیار مردم قرار گرفته است که جای خوشبختی است.

در همین حال، مسئولان این باغ می گویند، که اکنون این مکان زمینه تفریح مصئون را برای خانواده ها مهیا کرده است.

در همین حال، امان الله صاحب زاده سرپرست باغ های تاریخی می گوید، که روزهای آخیر هفته تنها خانواده ها می توانند از این باغ دیدن کنند.

در چند سال گذشته حدود ششصد کارگر و مهندس سرگرم ساخت و ساز این بنای تاریخی در کابل بودند، که در جنگ‌های داخلی دهه هفتاد به ویرانه تبدیل شد. 

یادآوری می کنیم، که قصر چهلستون در غرب کابل قرار دارد، نزدیک به دو قرن پیش در زمان حکومت شاه زمان سدوزایی، در اواخر قرن هجده میلادی ساخته شد. قصر چهلستون مکانی برای دیدار پادشاهان و رئیسان جمهور کشورهای خارجی بود. در این مکان شاهان افغانستان برای تفریح می‌آمدند. گفته می شود معاهده «دیورند» نیز در همین قصر امضاء شده است.

این قصر به کمک مالی کشور آلمان دوباره ساخته شده، گردشگران میگویند باغ چهلستون کابل اکنون یک باغ معیاری است و مردم باید هنگام دیدار از این باغ نظافت در آن را مراعات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала