پاکستان از حضور داعش در افغانستان احساس تهدید می کند

© AP Photo / Maya Alleruzzoپاکستان از حضور داعش در افغانستان احساس تهدید می کند
پاکستان از حضور داعش در افغانستان احساس تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سرویس مطبوعاتی نیروهای ارتش پاکستان گفت، که پاکستان تهدید داعش را از افغانستان حس می کند و اگر در آینده نزدیک با این مشکل مبارزه نشود، این مشکل همه جهان را تهدید خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آصف غفور رئیس سرویس مطبوعاتی نیروهای ارتش پاکستان گفت:- "داعش یک تهدید جهانی است و اگر شما تمرکز و نفوذ این گروه را در درون افغانستان مشاهده می کنید، می بیند که به طور فزاینده ای چین و روسیه را این مشکل تهدید خواهد کرد. بنابراین شما باید با آن برخورد کنید. اگر شما هم اکنون با داعش برخورد نکنید، پس از آن این تنها تهدیدی برای افغانستان نخواهد بود، بلکه همه جهان را تهدید خواهد کرد".

از دید وی، روسیه نقش مهمی را در از بین بردن تهدید داعش در افغانستان بازی کرده می تواند.

پاکستان از میانجیگری روسیه در حل مناقشه اش با هند استقبال می کند - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان از میانجیگری روسیه در حل مناقشه اش با هند استقبال می کند

رئیس دفتر مطبوعاتی ارتش پاکستان گفت:- "بلی، این مشکل ما را تهدیدمی کند".

او تاکید کرد، که در مرحله نخست، به همین دلیل است که ما در امتداد مرز افغانستان-پاکستان حضور خود را حفظ می کنیم و در مرحله دوم، ما یک سیستم نظارت پیچیده تر در مرز داریم.

بر اساس گفته های غفور، مقام های پاکستان حصارکشی در مرز با افغانستان را تقریبا تکمیل کرده و همین طور گروه های آزاد در سراسر مرز از بین خواهد رفت.

علاوه بر این، رئیس سرویس مطبوعات ارتش پاکستان خاطر نشان کرد، که پاکستان قصد دارد سیستم نظارت الکترونیکی را در امتداد این حصارکشی نصب کند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود، که تروریست ها پنهانی از طریق برخی از کشورهای همسایه به افغانستان وارد می شوند.

این دیپلمات گفته بود، که مناطق زیر کنترل داعش در افغانستان گسترش یافته و این تهدید مستقیم برای کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала