رومانیا سفارتش را به اورشلیم منتقل می کند

© Depositphotos.com / Ivgaرومانیا سفارتش را به اوشلیم منتقل می کند
رومانیا سفارتش را به اوشلیم منتقل می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رومانیا سفارتش در اسرائیل را از تل آویو به اورشلیم منتقل می‌کند.
بازداشت سربازان امریکائی در رومانیا - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت سربازان امریکائی در رومانیا

به گزارش اسپوتنیک، ویوریکا دانسیلا نخست وزیر رومانیا روز یکشنبه گفت، که سفارت این کشور در اسرائیل از تل آویو به اورشلیم منتقل خواهد شد.
دانسیلا گفت: من خوشحالم که امروز در حضور اِی‌پَک (کمیته روابط عمومی امریکا و اسرائیل) اعلام کنم، که پس از پایان تجزیه و تحلیل توسط همه نقش‌آفرینان قانون اساسی درگیر در روند تصمیم گیری کشورهای من و در کمال رضایت، من به عنوان نخست وزیر رومانیا و دولتی که هدایت آنرا من برعهده دارم، سفارت رومانیا را به اورشلیم، پایتخت اسرائیل منتقل خواهیم کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد، که حرکت دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در باز کردن سفارتخانه در اورشلیم «مردم رومانیا» را زیر تاثیر قرار داده است.

 دانسیلا در ادامه با اشاره به این که اسرائیل و ایالات متحده «شرکای راهبردی ویژه رومانیا» هستند، گفت: نشست مشترک دولت‌های رومانیا و اسرائیل در آینده برنامه ریزی شده است.

یادآوری می کنیم، که دولت رومانیا به تاریخ 25 اپریل سال 2018 روند تحلیلی و ارزیابی انتقال سفارت این کشور را از تل آویو به اورشلیم آغاز کرد. پیشتر، کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانیا، اظهار داشته بود که از انتقال احتمالی سفارتخانه این کشور مطلع نبوده و این کار دولت را نقض قوانین بین المللی می‌داند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала