20 سالکی تهاجم ناتو به یوگوسلاویا سابق + ویدیو

© AP Photo / Dimitri Messinis20 سالکی تهاجم ناتو به یوگوسلاویا سابق + ویدیو
20 سالکی تهاجم ناتو به یوگوسلاویا سابق + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیست سال پیش ناتو، عملیات تهاجمی را در بالکان آغاز کرد. که در جریان روز، ناتو هفت شهر بزرگ را مورد حمله هوایی قرار داد. که دست کم دو نیم هزار نفر در صربستان جان ها خود از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک، بیست سال پیش ناتو، عملیات تهاجمی را در بالکان آغاز کرد. که در جریان روز، ناتو هفت شهر بزرگ را مورد حمله هوایی قرار داد. جنگ دو نیم ماه طول کشید. براساس برآوردهای مقامات صربستان در این مدت در صربستان دست کم دو نیم هزار نفر جان ها خود از دست دادند. که در نتیجه تهاجم ناتو، یوگوسلاویا به ویرانه تبدیل شد و از نقشه جهان ناپدید گردید.
هیچ درس یا پندی از فاجعه 20 سال پیش یوگوسلاویا، زمانی که ناتو با نقض قانون بین‌الملل از قدرت استفاده کرد مورد توجه قرار نگرفته است، که این اقدامات در لیبی تکرار شد. در حال که تاکنون همچنان مناقشه‌ها در بالکان وجود دارد.

ماموریت روسیه در ناتو ابراز داشت که بدون شک امروز یک تاریخ غم انگیز در تاریخ اروپای مدرن است. به جا آن که مناشقه قومی و مذهبی در یوکسلاوی را از طریق تلاش های دیپلماتیک حل نمایند، روش ساده و سریع را در پیش گرفتند البته از طریق تهاجم و عملیات نظامی و نقض قانون بین‌المللی و بدون اجازۀ شورای امنیت سازمان ملل یوگوسلاویا را نابود کردند.
در حملات هوایی ناتو علیه یوگوسلاویا سابق و صربستان که 24 مارچ سال 1999 آغاز و 79 روز ادامه داشت، 19 کشور عضو ناتو در این عملیات که قربانیان زیادی را گرفته است، شرکت داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала