اردوغان: برای خرید S-400 به اجازه امریکا نیاز نداریم

© REUTERS / Brendan McDermid اردوغان: برای خرید S-400 به اجازه امریکا نیاز نداریم
اردوغان: برای خرید S-400 به اجازه امریکا نیاز نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه می گوید، برای خرید سیستم دافع هوای S-400 از روسیه، از ایالات متحده امریکا اجازه نخواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی TGRT ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ابراز داشت که کشورش از خرید سیستم های راکتی دافع هوایی S-400 از روسیه، با وجود مخالفت ها از سوی ایالات متحده امریکا؛ عقب نشینی نخواهد کرد.
رئیس جمهور گفت: "در خرید سیستم های دافع هوا از روسیه، هیچ گامی به عقب وجو.د نخواهد. او خبر داد که در ارتباط با خرید این سیستم ها از روسیه مشکل حل شده و دیگر هیچ راه بازگشتی وجود ندارد. وی در مورد Patriot گفت، اگر ایالات متحده شرایط خوبی برای ما ارائه دهد، ما برای خرید آن آماده هستیم".
یادآوری می کنیم، که قرارداد عرضه سامانه دفاع هوایی اس-400 به ترکیه در سال 2017 امضا شد. در برابر این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کرده اند که تحویل جنگنده های اف-35 که پیش از این مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала