حرکت کاروان عظیم مهاجران از مکسیکو به سوی امریکا

© AFP 2023 / Guillermo Ariasحرکت موج عظیم مهاجران مکسیکویی به سوی امریکا
حرکت موج عظیم مهاجران مکسیکویی به سوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاروان جدید مهاجران از جنوب مکسیکو عازم ایالات متحده امریکا شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Noticias24 حدود بیش از یک هزار و 200 مهاجر از امریکای مرکزی و کوبا روز شنبه با امید اینکه خود را به خاک ایالات متحده برسانند، از جنوب مکسیکو در مرز گواتمالا سفر خود را آغاز کردند.
این کاروان که شامل هزاران مرد، زن و کودک می باشد، از گواتمالا، السالوادور و هندوراس پس از اینکه مدتی را در شهر تاپاچولا (Tapachula), مکسیکو در نزدیکی مرز گواتمالا سپری کردند، با این امید که وارد خاک امریکا شوند، سفر خود را آغاز کردند.
اداره ملی مهاجرت مکسیکو در مقابل موج گسترده کاروان‌های مهاجران در سال گذشته، یک "برنامه فوریتی" به اجرا گذاشت تا به وضعیت قانونی هزاران مهاجر خارجی در مکزیک رسیدگی کند.
اداره ملی مهاجرت مکزیک از بیست و هشتم جنوری این برنامه را لغو و اعلام کرد مهاجران از این به بعد باید از طریق سفارتخانه‌های مکسیکو در کشورهایشان اقدام کنند.
این گروه از مهاجران قصد دارند مسیر کاروان‌های قبلی را دنبال کنند. چند پلیس و یک آمبولانس از حفاظت مدنی در طول مسیر آن‌ها را همراهی می‌کند.
به طور کلی، این گروه از ساکنان امریکای مرکزی در پاییز سال 2018 حرکت به سوی سمت ایالات متحده از طریق مکسیکو را آغاز کردند. در نتیجه، با توجه به اطلاعات منابع مختلف، از شش تا نه هزار نفر در حال حاضر در مرز ایالات متحده امریکا با مکسیکو قرار دازند و امریکا جهت جلوگیری از ورود این افراد، چندین هزار پرسنل امنیتی را در آنجا مستقر نموده است.
هر سال صد‌ها هزار مهاجر وارد جنوب مکسیکو می‌شوند تا با گذر از آن خود را به امریکا که در شمال این کشور قرار دارد، برسانند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала