جایزه یک میلیون دالری«بهترین معلم دنیا» به یک افریقایی رسید

© AP PhotoChildren at a school in Kenya which caters for orphans who lost their parents to HIV/AIDS
Children at a school in Kenya which caters for orphans who lost their parents to HIV/AIDS - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیتر تابیچی معلم علوم 50 ساله از یک مکتب دور افتاده در کنیا به خاطر اعطای بخش بزرگی از درآمد خود به دانش‌آموزان فقیر و آموزش آنها در روز آخر هفته، برنده جایزه یک میلیون دالری سال 2019 بنیاد وارکی، به عنوان «بهترین معلم دنیا» شناخته شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Dubai Media Office این موسسه خیریه بین‌المللی در سال 2014 توسط سانی وارکی، کارآفرین هندی‌تبار ساکن دوبی با هدف کمک به توسعه علم در جهان راه‌اندازی شد و هر سال به یک معلم نمونه در دنیا جایزه یک میلیون دالری اعطا می‌کند.
آقای تابیچی معلم یک مکتب نیمه خصوصی در منطقه محروم «پوانی» کنیا است و 80 درصد درآمد خود را برای دانش‌آموزانش خرج می‌کرده است. 

خبرگزاری آسوشیدپرس نیز، همزمان با اعطای جایزه بهترین معلم گزارش داد پوانی، محلی است که با عارضه خشکسالی و قحطی مواجه است و بسیاری از دانش‌آموزان یا یتیم هستند یا تنها یک سرپرست دارند.
دانش آموزان مدرسه‌ای که آقای تابیچی مشغول تدرس در آنجاست 11 تا 16 سال سن دارند، کلاس‌ها دارای کمترین تجهیزات است و تنها کامپیوتر مدرسه به اینترنتی متصل است که دائمی نیست.
امسال 10 هزار نفر از 179 کشوربرای دریافت این جایزه نامزد شده بودند.
جایزه وی توسط محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دوبی در مراسمی اهدا شد که هزینه مالی آن را نیز «هیو جکمن» بازیگر و فیلمساز استرالیایی متقبل شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала