افشای نقش اوکراین در سقوط بوئینگ مالزیایی

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر افشای نقش اوکراین در سقوط بوئینگ مالیزیایی
افشای نقش اوکراین در سقوط بوئینگ مالیزیایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارمند سابق سازمان استخبارات اواکراین از دست داشتن این کشور در سقوط بوئینگ مالزیایی خبر داد.

 به گزارش اسپوتنیک، واسیلی پروزوروف، کارمند سابق سرویس امنیتی اوکراین، معتقد است که جانب اوکراین در سقوط بوئینگ مالزیایی در دونباس دست داشته است.
وی روز چهارشنبه طی کنفرانس مطبوعاتی در آژانس المللی روسیه امروز گفت: "اعتقاد شخصی من این است که براساس اطلاعات تایید شده ، طرف اوکراین در فاجعه بوئینگ شرکت داشته است."
پروزوروف تصریح کرد، که سقوط بوئینگ مالیزیایی «واکنش سریع رهبری اوکراین» را به دنبال داشت. او گفت: "نزد وی یک تصور قطعی به میان آمد که رئیس جمهور (پتروپوروشنکو) و دفتر مطبوعاتی او در مورد این رویداد پیش از این پیش مطلع بودند."
برعلاوه؛ این امر که حریم هوایی منطقه جنگ زده دونباس؛ بسته نشد، موجب نگرانی ها می شد.
طبق گفته پروزوروف، در سقوط بوئینگ مالیزیایی دو نفر: والری کاندراتیوک " رئیس سابق دفاعی ؛ معاون فعلی اداره پوروشنکو و، واسیلی کرباتوف رئیس فعلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین شرکت داشتند ".
بوئینگ مالزیایی که از آمستردام به کوالالامپور پرواز میکرد، در 17 جولای سال 2014 در نزدیکی دونتسک سقوط کرد. این هواپیما حامل 298 نفر بود، همه آنها کشته شدند. کیف شبه نظامیان را متهم به سقوط این هواپیما نمود، در مقابل آنها ادعا نمودند که تجهیزاتی را که قادر به شلیک به هواپیما در ارتفاعات بالا باشد؛ هرگز در اختیار نداشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала