نخستین بودجه یک میلیارد دالری پنتاگون به ترامپ برای دفاع از مرز ها

CC0 / / تخصیص بودجه یک میلیارد دالری پنتاگون به ترامپ برای دفاع از مرز ها
تخصیص بودجه یک میلیارد دالری پنتاگون به ترامپ برای دفاع از مرز ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، مبلغ یک میلیون دالر را برای ساخت دیوار به رئیس جمهور امریکا ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سند منتشره در سایت رسمی پنتاگون، پاتریک شاناهان،سرپرست وزارت دفاع امریکا از تخصیص بودجه یک میلیارد دالری برای ساخت دیوار مرزی مکسیکو خبر داد.
این مبلغ برای ساخت یک دیوار به طول تقریبا 91 کیلومتر و بهبود جاده ها در ایالت "آریزونا" منطقه یوما و ال پاسوی "تگزاس" مصرف خواهد شد.
براساس گزارش رسانه ها، این نخستین میلیارد دالر اختصاص یافته به دونالد ترامپ برای احداث دیوار مرزی است.  

دیوار مرزی بین امریکا و مکسیکو را میتوان به سادگی اره نمود + عکس - اسپوتنیک افغانستان
دیوار مرزی بین امریکا و مکسیکو را میتوان به سادگی اره نمود + عکس

دونالد ترامپ' رئیس جمهوری امریکا که به گفته کارشناسان نظامی و سیاسی این کشور، دست به بحران ساختگی در مرزهای جنوبی امریکا با مکسیکو برای ساخت دیوار مرزی زده است. وی اخیرا با توجه به پایان یافتن مهلت سه هفته ای برای بازماندن دولت فدرال و پرهیز از تعطیلی دوباره دولت، با امضای لایحه بودجه، با بحرانی خواندن مرزهای جنوبی کشور، وضعیت فوق العاده ملی اعلام کرد.
ترامپ با اعلام وضعیت فوق العاده ملی این امکان را به دولت داد تا از محل بودجه عمرانی وزارت دفاع جهت ساخت دیوار برداشت کند.
وی برای ساخت دیوار مرزی با مکسیکو مبلغ پنج میلیارد و 700 میلیون دالر درخواست کرده بود که با مخالفت دمکرات ها در مجلس نمایندگان مواجه شد و کنگره با یک میلیارد و 800 میلیون دالر و فقط جهت بهبود وضعیت امنیتی مرزهای جنوبی موافقت به عمل آورده بود.
این اقدام ترامپ، سرپرست وزارت دفاع امریکا را در موضع ناخواسته ای قرار داد بطوریکه شاناهان هنگام بازگشت از اجلاس امنیتی مونیخ در هواپیما به خبرنگاران گفته بود: به موضوعی وارد شدیم که برای آن آماده نبودیم و در همین حال باید تعیین کنیم که کدام پروژه (نظامی) را برای این منظور کنار گذاریم.
شاناهان بدنبال استعفای 'جیمز متیس' در اول جنوری 2019 از سوی دونالد ترامپ به عنوان سرپرست وزارت دفاع امریکا منصوب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала