دور تازه سفر خلیل‌زاد روی محوریت صلح در افغانستان

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadدور تازه سفر خلیل‌زاد روی محوریت صلح در افغانستان
دور تازه سفر خلیل‌زاد روی محوریت صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد سفر تازۀ خود را به افغانستان، بریتانیا، بلجیم، پاکستان، ازبیکستان، اردن و قطر آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وزارت امور خارجه امریکا در یک خبرنامه می‌گوید که قرار است آقای خلیل‌زاد به افغانستان، بریتانیا، بلجیم، پاکستان، ازبیکستان، اردن و قطر سفر کند.
در خبرنامه وزارت امور خارجه امریکا آمده است که این سفر از ۲۵ مارچ تا ۱۰ اپریل سال روان میلادی (پنجم تا بیست و یکم ماه حمل) ادامه خواهد داشت و هفده روز را دربر خواهد گرفت.
در خبرنامه آمده است: «در کابل، نماینده‌ ویژه با حکومت افغانستان و افغان‌های دیگر درباره وضعیت گفت‌وگوها میان امریکا و طالبان، مشوره خواهد کرد. همچنان وی تلاش‌ها از بهر تشکیل یک هیئت گفت‌‌وگو کننده همه‌شمول را تشویق خواهد نمود و درباره مراحل بعدی گفت‌وگوهای بین الافغانی بحث خواهد نمود.»
خبرنامه می‌افزاید که سفر خلیل‌زاد به این کشورها بخشی از تلاش کلی برای زمینه سازی روند صلحی است تا تمامی جناح‌های افغان وارد گفت‌وگوهای فراگیر بین الافغانی شوند.
بربنیاد این خبرنامه، آقای خلیل‌زاد در کابل با مقام‌های حکومت و افغان‌های دیگر درباره وضعیت گفت‌وگوهای امریکا با طالبان بحث خواهد کرد و آنان را برای ایجاد یک هیئت فراگیر ملی برای گفت‌وگو تشویق خواهد کرد.
این در حالی است که آقای خلیل‌زاد در ماه مارچ برای شانزده روز با تیم مذاکره کننده طالبان در قطر گفت‌وگو کرده است.
هنگامی‌که آقای خلیل‌زاد سرگرم گفت‌وگو با نماینده‌گان طالبان در قطر بود، وزارت امور خارجه امریکا گفت که هر دو تیم گفت‌وگو کننده از صلاحیت‌های بیشتری نبست به دورهای پیشین برخوردار اند و بحث‌های شان روی چهار موضوع اساسی تمرکز داشته‌اند.
سفر دور ششم آقای خلیلزاد در حالی به هفت کشور منطقه آغاز شده است که قرار است سیاسیون افغانستان در آینده نزدیک به طالبان در قطر دیدار کنند.
در همین حال، عمران خان نخست وزیر پاکستان با اشاره به گفت‌وگوهای صلح افغانستان گفته است که ایجاد یک حکومت موقت می‌تواند مشکل افغانستان را حل سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала