سفر غیر منتظره فدریکا موگرینی به کابل

© AFP 2023 / THIERRY CHARLIERسفر غیر منتظره فدریکا موگرینی به کابل
سفر غیر منتظره فدریکا موگرینی به کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، صبح امروز سه‌شنبه (6 حمل) در یک سفر از پیش اعلام ناشده وارد کابل شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، قرار است خانم موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، صبح امروز در جریان این سفرش به کابل با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و گفتگو کند.

گفته می‌شود که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رهبران حکومت وحدت ملی پیرامون مسایل سیاسی و امنیتی منطقه و افغانستان و روند صلح و انتخابات افغانستان گفتگو خواهند کرد.

گفتنی است که خانم فدریکا موگرینی، روز گذشته به پاکستان سفر کرد و با مقام‌های حکومتی این کشور دیدار و گفتگو کرد. 

 

 President Mohammad Ashraf Ghani and High Representative of the European Union for Foreign Affairs and Security Policy will appear in a press briefing after their meeting in the Palace this morning at 11am. @FedericaMog @EUinAfghanistan @Murtazawi3 https://t.co/JGm0ZK1k3c

 وی همچنان در یک نشست خبری مشترک با شاه محمد قریشی وزیر خارجه پاکستان در اسلام‌آباد حضور پیدا کرد و گفت نقش پاکستان در روند صلح افغانستان با ارزش است.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان داشت که صلح در افغانستان نه تنها به سود پاکستان بوده بلکه برای اتحادیه اروپا نیز بسا مهم است.

خانم موگارینی همچنان گفت که کشورهای اروپایی با پاکستان به گونه مشترک کار می‌کنند تا صلح در افغانستان تامین شود.

فدریکا موگارینی گفت که اتحادیه اروپا از روند کنونی گفتگوهای صلح افغانستان حمایت می‌کند و در تلاش است تا با نقش موثر و در تبانی با روند مصالحه، باعث تشویق طرفین جهت نیل به یک صلح پایدار در افغانستان گردد.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در این کنفرانس خبری تعهد کرد که کشورش در روند صلح افغانستان مسوولیت‌های خود را ادا خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала