قتل یک جوان بی گناه توسط تفنگ‌داران ناشناس، در پنج‌صد فامیلی کابل

© Sputnik / Zuhal Sarhadکابل افغانستان
کابل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، افراد ناشناس، شام روز یک‌شنبه (4حمل) یک جوان را در منطقۀ پنج‌صد فامیلی شهر کابل، در نزدیکی خانه‌اش، به قتل رساندند.
این جوان ۲۵ ساله، کریم‌الله نام‌ داشت و دانشجوی سال سوم رشتۀ اقتصاد بود. خانوادۀ این می‌گوید که او با فروش کارت مبایل هزینۀ دانشگاه و خانواده‌اش را تأمین می‌کرد.
اعضای خانوادۀ کریم‌الله اکنون از حکومت عدالت می‌خواهند. آنان با انتقاد از بی‌توجهی و کم‌کاری پولیس می‌گویند که رویدادهای جنایی در شهر کابل به‌گونه بی‌پیشنه افزایش یافته‌اند. 

ولی بیک، کاکای کریم‌الله در بارۀ چگونگی این رویداد می‌گوید: «خانمش می‌براید، می‌بینید که شیشۀ پیش روی طرف چپ (موتر) شکسته. او برایش می‌گوید که کریم‌الله! سرشیشه چه شده؟ اما وقتی که پدرش متوجه می‌شود به بچه خود که همه قسمت شکمش خون بود.»
بستگان کریم‌الله می‌گوید که او تنها فرزند و نان آور خانواده‌اش بود. از کریم‌الله تنها یک پسر یک و نیم ساله به‌جا مانده‌است.
محمد آرین اطرافی، از نزدیکان کریم‌الله بیان داشت: «ما از دست طالب دربدر استیم. از دست لوچک و لوفر و لندغر در پنجصد فامیلی گشت وگذار ممنوع است اینجه.»
در همین حال، سید محمد روشندل، فرماندۀ پولیس کابل می‌گوید که تلاش‌ها برای بازداشت قاتلان کریم‌الله آغاز شده‌اند: «ما از شب گذشته از قضیه که آگاهی پیدا کردیم، سه حوزه را که تنها پرسونل امنیتیش که در داخل حوزه مانده، دیگر به شمول آمرین حوزه در ساحه استند تا اکنون که قاتل را پیدا کنند.»
فرماند پولیس کابل، می‌افزاید که وجود ده‌هاهزار جنگ‌افزار و وسایط غیرقانونی و بی‌کاری از علت‌های اصلی رویدادهای جنایی استند: «تنها بیش از ۶۰هزار میل سلاح توزیع شده در گذشته که حال رهبری وزارت امور داخله در تلاش جمع‌آوری آنان است.»
نصرت رحیمی، سرپرست دفتر سخن‌گوی وزارت امور داخله نیز در این باره افزود: «مسؤولین این حوزات مکلفیت دارند که با این مشکلات مردم رسیده‌گی کنند؛ در صورتی‌که این‌ها هم کم‌کاری می‌کنند، غفلت می‌کنند ویا هم تعلل می‌کنند مطابق قانون با آنان برخورد می‌شود.»
هرچند پایتخت نشینان، نیروهای پولیس را در کاهش رویدادهای جنایی در پایتخت ناکام می‌دانند اما فرماندهی پولیس این شهر می‌گوید که در یک ماه گذشته بیش از صدتن تن در پیوند به دوصد رویداد جنایی بازداشت شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала