غنی در دیدار با موگرینی: ثبات به زور گلوله ایجاد نمی‌شود

© AP Photo / Massoud Hossainiغنی در دیدار با موگرینی: ثبات از راه زور و تهدید ایجاد نمی‌شود
غنی در دیدار با موگرینی: ثبات از راه زور و تهدید ایجاد نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رییس جمهور کشوردر کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کابل گفت که ثبات با زور و تهدید و گلوله به دست نمی‌‌آید، بلکه فصل جدید بحران خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان؛ محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کابل، امروز سه‌شنبه(6حمل) گفت که ثبات با زور و تهدید و گلوله به دست نمی‌‌آید، بلکه فصل جدید بحران خواهد بود.
رییس جمهور غنی گفت: بحران افغانستان تنها محصول مشکلات داخلی نیست و افغانستان تلاش دارد که دیدگاه مثبت در منطقه نسبت به خود ایجاد کند.
او با اشاره به روند صلح گفت: وضعیت بحرانی است ولی در هر بحرانی فرصت‌ها نیز نهفته است. 

سفر غیر منتظره فدریکا موگرینی به کابل - اسپوتنیک افغانستان
سفر غیر منتظره فدریکا موگرینی به کابل

آقای غنی هرچند نگفت که کدام طرف در پی سناریوی جداگانه برای افغانستان است، ولی افزود که اتحادیه اروپا در پی سناریوی جدا نیست و صادقانه از نظام افغانستان حمایت می‌کند.
در همین حال، خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رابطه به روند صلح گفت: فرصت مناسبی برای آوردن صلح در افغانستان به وجود آمده است. مردم افغانستان باید از این فرصت استفاده کنند.
او تاکید کرد که ادامه کمک‌های اتحادیه اروپا به تعهدات حکومت افغانستان در راستای مبارزه با فساد و ایجاد امنیت بستگی دارد.
به باور خانم موگرینی، تلاش‌هایی در مورد صلح نتیجه داده است. اما صلحی که در افغانستان می‌آید، باید به ارزش‌هایی که در چندین سال گذشته به دست آمده، از جمله حقوق زنان احترام بگذارد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان دیدار کرد.
عبدالله و موگرینی در این دیدار بر حفظ دستاوردهای 18 سال گذشته افغانستان در روند صلح تاکید کردند.
گفتنی است که خانم موگرینی پیش از این به پاکستان رفته و با برخی مقامات آن کشور در مورد روند صلح افغانستان دیدار داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала