کشف "خشت های حیات" در مریخ

© NASA . JPL-Caltech This composite image made from a series of June 15, 2018 photos shows a self-portrait of NASA's Curiosity Mars rover in the Gale Crater
This composite image made from a series of June 15, 2018 photos shows a self-portrait of NASA's Curiosity Mars rover in the Gale Crater - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا منبع احتمالی خشت های حیات در مریخ را پیدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از GRL مریخ نورد Curiosity کشف کرد که اتمسفر باستانی مریخ در گذشته دارای مقادیر زیادی هیدروژن بوده است.
موجودیت هیدروژن در جو مریخ نشان می دهد که این سیاره سرخ برای مدتها گرم بوده است. این امر همچنین می تواند به عنوان توضیحی برای وجود یک منبع ممکن از "خشت های حیات" بر روی سطح مریخ. تلقی گردد. 

کریستوفر مک کی از مرکز تحقیقاتی ناسا گفت: مریخ نورد در اولین سال فعالیت خود بر روی خاک مریخ توانست نشانه هایی از نیترات را هم کشف کند. این کشف از لحاظ بیولوژی بسیار مهم است چرا که جو مریخ حاوی مقادیر ناچیزی ازاین ماده است. به همین علت، نیترات موجود در خاک مریخ می تواند تنها منبع آن برای زندگی باشد.
پیشترمحققان ناسا تصاویری از قارچ‌های سیاره سرخ منتشر کرده‌اند که حیات در مریخ را نشان می‌دهد.
ین تصاویر نشان می‌دهد که بعضی از گیاهان امکان رشد در خاک سیاره مریخ را دارند، این در حالیست که تصاویر منتشر شده از قارچ‌ها هنوز توسط سازمان ناسا تأیید یا رد نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала