استخبارات امریکا از زمان بکارگیری پوزئیدون اطلاع حاصل کرد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر نشریه: هیولای 100-تنی هستوی روسیه
نشریه: هیولای 100-تنی هستوی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زیردریایی هسته‌ای "پوزئیدون" تا سال 2027 شامل خدمت در نیروهای دریایی روسیه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل کانال تلویزیونی CNBC به اشاره به منابع آشنا به سازمان اطلاعات امریکا، کشتی هسته‌ای بدون سرنشین "پوزئیدون" تا سال 2027 شامل خدمت در نیروهای دریایی روسیه خواهد شد.

این کانال یکبار دیگر تأکید می کند که ایالات متحده سلاح مشابه با اسلحه ساخت روسیه ندارد.
یکی ازمصاحبه کننده ها به CNBC گفت: «به طور کلی، صحبت در مورد یک زیردریایی روسی است که کشف آن دشواربوده و این پهپاد توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارد و مورد اصابت قراردادن آن با سایر سلاح های موجود دشوار و حتی ناممکن است.
روس ها به شدت امیدوارند که از این زیر دریایی اتمی مجهز به انرژی هسته ای در صورتیکه از سلاح های هسته ای از زمان اتحاد شوروی استفاده کرده نتواند، از آن استفاده خواهد کرد.
پهپاد‌ زیردریایی هسته‌ای پوزئیدون یکی از سلاح‌های پیشرفته‌ای است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، سال گذشته (2018) در سخنرانی سالانه خود وعده عملیاتی‌شدن آن را داده بود. به گفته پوتین، پوزئیدون قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای و متعارف است و همچنین می‌تواند تأسیسات زیرساختی، ناو‌های هواپیمابر و دیگر اهداف دشمن را نابود کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала