توضیحات اسلام‌آباد در مورد اظهارات اخیر عمران خان در بارۀ افغانستان

© Photo / Facebook/Ministry of Foreign Affairs Islamabadتوضیحات اسلام‌آباد در مورد اظهارات اخیر عمران خان در بارۀ افغانستان
توضیحات اسلام‌آباد در مورد اظهارات اخیر عمران خان در بارۀ افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که اظهارات نخست‌وزیر پاکستان نباید اشتباه و مداخله در امور داخلی افغانستان تفسیر شود.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان که امروز (7 حمل) منتشر شده آمده است که عمران خان به دنبال مداخله در امور داخلی افغانستان نیست، بلکه به دنبال صلح در این کشور است.

در این اعلامیه افزوده شده است که نخست‌وزیر در سخنان خود به مدل پاکستان اشاره کرد، مدلی که انتخابات زیر نظر یک حکومت موقت برگزار می‌شود، و نباید این گفته های عمران خان اشتباه و مداخله در امور داخلی افغانستان تفسیر شود.

مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش توییتری خلیلزاد به اظهارات نخست وزیر پاکستان

وزارت خارجه پاکستان تصریح کرده است که این کشور به دنبال هیچ چیزی دیگر جز صلحی که از طریق یک روند سیاسی تحت رهبری خود افغان‌ها تأمین شود، نیست.

در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان تاکید شده است که عمران خان به دنبال تسهیل روند مصالحه در افغانستان است و در این مقطع حساس نباید سخنان وی اشتباه تفسیر شده و به تلاش‌های پاکستان صدمه وارد کند.

پیش از این، وزارت امور خارجه افغانستان، اعتراض شدیدش را در پیوند به اظهارات غیر مسئولانۀ اخیر نخست وزیر پاکستان در مورد روند گفتگو های صلح و ایجاد حکومت موقت بیان نموده بود، این گفته ها را نمونۀ آشکار از پالیسی مداخله جویانه کشور پاکستان و عدم احترام به حاکمیت و اراده ملی مردم افغانستان دانست. وزارت امور خارجه سفیر افغانستان در اسلام آباد را نیز، برای بحث بیشتر به کابل فرا خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала