واکنش توییتری خلیلزاد به اظهارات نخست وزیر پاکستان

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadمذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل
مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به سخنان اخیر عمران خان، نخست وزیر پاکستان، در مورد تشکل حکومت موقت در افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، آقای خلیلزاد با نشر اعلامیهٔ در صفحه رسمی تویتر خود نوشته است: "مشارکت پاکستان در روند صلح افغانستان سازنده بوده است، نه سخنان نخست وزیر عمران خان."
در تازه ترین پیام تویتری آقای خلیلزاد همچنان آمده است: "آینده افغانستان مرتبط به افغان ها میشود و تنها افغان ها میتوانند در این مورد تصمیم اتخاذ نمایند. نقش جامعه جهانی این است تا افغان ها را تشویق نمایند و قادر سازند تا گرد هم جمع شوند." 

این در حالی است که نخست وزیر پاکستان به تازگی گفته است که روند صلح افغانستان ظاهراً با بن بست مواجه شده است و برای شکستاندن این بن بست ایجاد یک حکومت موقت را توصیه کرده است.
آقای عمران خان که دیروز با شماری از خبرنگاران محلی در دفتر کارش سخن میزد، گفت که حکومت افغانستان با پافشاری هایش برای گفتگوی مستقیم با طالبان مانع پیشبرد روند صلح شده است.
وی همچنان گفته است که روند صلح زمانی موفق خواهد شد که یک یک حکومت موقت و بی طرف ایجاد گردد و یک انتخابات شفاف و آزاد که تمام اقشار در آن سهم داشته باشند، برگزار گردد.
پیش ازاین و پس از پایان پنجمین دور نشست قطر نیز آقای "عمران خان" گفته بود که یک حکومت فراگیر در نتیجه این مذاکرات در افغانستان به وجود خواهد آمد.
در آن زمان نیز وزارت خارجه افغانستان نماینده سفارت پاکستان در کابل را احضار کرده بود.
بحث تشکیل حکومت موقت که پس از پنجمین دور نشست امریکا و طالبان در قطر، تشدید شده با واکنش تند دولت افغانستان مواجه شده است.
دولت افغانستان برگزاری انتخابات را یگانه راه حل کشور دانسته و هرگونه پیشنهاد مربوط به ایجاد اداره موقت در نتیجه گفتگوهای صلح را برگشت به گذشته خوانده و شدیداً در برابر آن مخالفت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала