سفیر روسیه: تصمیم آینده را باید مردم و احزاب افغانستان بگیرند

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Islamic Republic of Afghanistanسفیر روسیه: تصمیم آینده را باید مردم و احزاب افغانستان بگیرند
سفیر روسیه: تصمیم آینده را باید مردم و احزاب افغانستان بگیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در کابل می‌گوید که در باره چگونگی نظام آینده و این که اگر اداره موقت ایجاد شود یا نه، حکومت افغانستان نه، بل مردم و احزاب سیاسی افغانستان تصمیم بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل، در گفت‌وگویی با طلوع‌نیوز می‌گوید که اگر خواست‌ها این باشند که طالبان وارد نظام سیاسی شوند، باید یک راه حل پیدا شود و این راه حل را مردم، احزاب سیاسی و چهره‌های با نفوذ افغانستان جست‌وجو کنند.

الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل، گفت: «حکومت نه، بل مردم شما تصمیم بگیرند که راه‌های حل کدام‌ها اند و این که آیا اداره موقت را به کدام هدف می‌خواهند. اگر می‌خواهید بگذارید که طالبان وارد نظام سیاسی شوند، باید کاری در این زمینه انجام شود، اما مردم افغانستان، احزاب سیاسی و چهره‌های اثرگذار در این باره خود شان تصمیم بگیرند».

حمایت روسیه از پروسۀ صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
حمایت روسیه از پروسۀ صلح افغانستان

آقای مانتیتسکی می‌گوید که مسکو از گفت‌وگوهای صلح میان امریکا و طالبان نگرانی‌یی ندارد و نگرانی‌اش این است که چرا تاکنون توافق به دست نیامده است؟

الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل، گفت: «ما اکنون در باره این گفت‌وگوها نگرانی نداریم، نگرانی من این است که باید یک توافق به دست بیاید، بخاطر این که بدون یک توافق در باره زمان بیرون شدن نیروها، آتش‌بس و گفت‌وگو با احزاب سیاسی افغانستان، آمدن صلح ناممکن است. باید بگویم که صلح در افغانستان نه تنها به سود کشورهای همسایه افغانستان، بل به سود روسیه نیز است».

پیش از این نخست‌وزیر پاکستان ایجاد یک اداره موقت را در افغانستان یک راه حل احتمالی دانسته است؛ گفته‌هایی که با واکنش حکومت افغانستان رو به رو شد.

سفیر روسیه از این که حکومت افغانستان نماینده‌گان‌اش را برای گفت‌وگو با طالبان در نشست فارمت روسیه نفرستاد، انتقاد می‌کند و بر این نشست‌ها تاکید می‌ورزد، اما در باره زمان دقیق برگزاری نشست بعدی آن چیزی نمی‌گوید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала