واکنش طالبان به اظهارات اخیر سفیر امریکا در کابل

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانواکنش طالبان به اظهارات اخیر سفیر امریکا در کابل
واکنش طالبان به اظهارات اخیر سفیر امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان در واکنش به اظهارات اخیر سفیر امریکا در کابل تاکید کرده که نمایندگان این گروه در مذاکرات با مقام‌های امریکایی، هیچ گونه صحبتی درباره ایجاد حکومت موقت در افغانستان نداشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک؛ ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان گفته:"ادعای سفیر امریکا در کابل صحت ندارد که گویا طالبان در مورد مذاکرات تبیلغات می‌نماید."
سخنگوی گروه طالبان تاکید کرده:" ما هرگز صحبت از حکومت مؤقت نکرده‌ایم، بلکه به صراحت گفته‌ایم، درباره مسائل داخلی کشور که با امریکا ربطی ندارد ما با امریکایی‌ها هیچ بحث نمی‌کنیم."
این در حالی است که جان بس سفیر امریکا در کابل روز گذشته (سه‌شنبه 6 حمل) در یک نشست خبری گفت که نمایندگان امریکا در نشست‌های قطر با طالبان هیچ گاهی بحث ایجاد حکومت موقت در افغانستان را مطرح نکرده اند. 

سفیر امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش سفیر امریکا در افغانستان به وضعیت در شهر مزارشریف

آقای بس افزود که ادعای طالبان در مورد تشکیل حکومت موقت در صورت توافق صلح، غیر قابل باور است.
جان بس سفیر امریکا بر مذاکرات صلح با نمایندگان گروه طالبان خوشبین است و می گوید که تصمیم نهایی را در این زمینه بعد از توافقات نهایی، دولت افغانستان خواهد گرفت.
این در حالی است که پنجمین دور نشست نمایندگان امریکا و طالبان در قطر که 16 روز در دوحه دوام داشت، اوایل ماه مارچ به پایان رسید.
آقای خلیل‌زاد پس از این نشست اعلام کرد که در این مذاکرات با گروه طالبان به توافق نهایی در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان و قطع رابطه طالبان با داعش و القاعده نزدیک شده است.
او همچنین نهایی سازی این توافق را مشروط به آغاز مذاکرات طالبان با حکومت افغانستان و برقراری آتش بس اعلام کرد و تاکید ورزید که بدون توافق روی تمامی موارد، توافق نهایی در هیچ موردی در کار نخواهد بود.
در همین حال، وزارت خارجه امریکا روز گذشته اعلام کرد که خلیل‌زاد دور تازه سفر خود را آغاز کرده و این سفر تا 10 اپریل ادامه می‌یابد.
این وزارت گفته که آقای خلیل‌زاد در این دور سفر خود به شمول افغانستان، به بلجیم، بریتانیا، پاکستان، ازبکستان، اردن و قطر خواهد رفت.
در اعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده که هدف آقای خلیل‌زاد از سفر به این کشورها، تلاش برای ایجاد هماهنگی در راستای صلح همه جانبه در افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала