ونزوئلا به دالر روی آورد

© REUTERS / Ueslei Marcelinoونزوئلا به دالر روی آورد
ونزوئلا به دالر روی آورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از یک چهارم جمعیت کشور ونزوئلا از دالر امریکایی برای پرداخت مخارج روزمره خود به خاطر ابرتورم استفاده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، بیش از یک چهارم جمعیت ونزوئلا (حدود هشت میلیون نفر) از دالر امریکایی برای پرداخت مخارج روزمره خود بخاطر ابرتورم استفاده می‌کنند.

به گفته یکی از ساکنین محلی، سوپرمارکیت‌ها فقط پول نقد و یا دالر را قبول می‌کنند. با این حال سوپرمارکیت‌های همیشه پول باقی مانده یک خریدار را نمی‌دهد. اگر خریدار 50 دالر با خود داشته باشد مجبور است 50 دالر پول دست داشته اش را مصرف کند.

نیکولاس مادورو - اسپوتنیک افغانستان
مادورو، ترامپ را به سرقت پول متهم کرد

نرخ ارز در ونزوئلا پس از آن که کشور تابستان سال 2018 میلادی کنترول ارز خارجی را از دست داد آفزایش یافت. و تعداد زیادی شهروندان این کشور حسابهای خارجی شان را از دست دادند.

پس از آن که در سال 2013 میلادی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور شد، اقتصاد ونزوئلا بش از دو برابر کاهش پیدا کرد و دلایل آن کاهش قیمت نفت بود که 80 دصد ساختار صادرات کشور را شامل می‌شود.

پیش از این سازمان ملل متحد گفته بود که در سال 2018 میلادی به تعداد سه میلیون نفر شهروندان ونزوئلا کشور شان را ترک کردند که حدود 10 درصد جمعیت ونزوئلا را تشکیل می‌دهد.

ابرتورم در اقتصاد زمانی اتفاق می‌افتد که یک کشور نرخ تورم بسیار بالا و معمولاً پرشتاب را تجربه می‌کند، به سرعت ارزش واقعی ارز داخلی از بین رفته و باعث می‌شود افراد جامعه دارایی‌هایشان را از پول محلی به حداقل برسانند. جمعیت به‌طور معمول به سمت نگهداری ارزهای خارجی پایدار تغییر مسیر می‌دهد. در چنین شرایطی سطح عمومی قیمت‌ها در یک اقتصاد به سرعت افزایش پیدا می‌کند و به عنوان یک ارز رسمی ارزش واقعی خود را از دست می‌دهد. در مورد ارزهای خارجی ارزش اقلام اقتصادی نسبتاً با ثبات مانده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала