بودجۀ امریکا برای تغییر دولت در ونزولا فاش شد

© Flickr / ctamبودجۀ امریکا برای تغییر دولت در ونزولا فاش شد
بودجۀ امریکا برای تغییر دولت در ونزولا فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا قصد دارد بودجۀ حدود 500 میلیون دالری را به خاطر سرکوب نمودن و تغییر دولت فعلی ونزوئلا اختصاص دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که امریکا در نظر دارد برای برای تغییر دولت ونزوئلا بودجۀ 500 میلیون دالری را اختصاص دهد.

وزیر امور خارجه امریکا گفت که درخواست های لایحه بودجه کنگره به کمک های بیشتری را برای حمایت از دموکراتیک در ونزوئلا از جمله انتقال 500 میلیون دالر در حساب کمک های خارجی ضرورت دارد.

وزیر امور خارجه امریکا درخواست بودجه رئیس‌جمهور امریکا برای سال مالی آینده را توجیه می‌کند و می‌گوید که این درخواست، بودجه برنامه های وزارت خارجه را بیش از 20 در کاهش می‌دهد، با این حال، کنگره بعید است چنین کاهش قابل توجهی را قبول کند.

یادآوری می‌کنیم، تظاهرات گسترده ضد دولتی به تاریخ 21 ماه جنوری آغاز شد و خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا 23 جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور اعلام کرد.

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس‌جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.

روسیه، ترکیه، ایران، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала