دستگاه زیرآبی «پوسیدون» روسیه بعد از هشت سال برای جنگ آماده خواهد شد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationدستگاه زیرآبی «پوسیدون» روسیه بعد از هشت سال برای جنگ آماده خواهد شد
دستگاه زیرآبی «پوسیدون» روسیه بعد از هشت سال برای جنگ آماده خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستگاه بدون سرنشین زیرآبی روسیه با سرگلوله هستوی جهت تسلیح قبل از سال 2027 بکار گرفته نخواهد شد، در این باره منابع آشنا با ارزیابی های ادارات استخباراتی امریکا خبر داده اند. کرملین در نوامبر 11-مین دور آزمایشات «پوسیدون» انجام داد که بعد از پرتاب از تحت البحری مستقلانه و بدون توقف حرکت میکند.

امانده ماسیاس (Amanda Macias) در مطلب برای CNBC (امریکا) می نویسد، یکی از منابع به شرط فاش نشدن گفت:«در ماهیت امر، ما با تحت البحری روسی سروکار داریم که به مشکل کشف شده میتواند. تحت البحری دستگاه بدون سرنشین زیرآبی با سرگلوله هستوی پرتاب میکند که به مشکل کشف شده میتواند. روسان قصد دارند این دستگاه مستقل زیرآبی با انجن هستوی و سرگلوله هستوی به مثابه سلاح ضربه جوابیه در صورت استفاده نمایند، اگر زرادخانه هستوی عنعنوی آنها هنگام جنگ خنثی گردد».

این سلاح استراتژیک هستوی به بخش زرادخانه کرملین بعد از هشت سال مبدل خواهد گشت، اما روسان تا به حال آزمایشات انجن هستوی این سیستم را انجام نه داده که برای دستگاه «حرکت دایمی» را تضمین میکند. رسانه های دولتی روسیه قبلاً خبر داده بودند که نیروهای بحری حد اقل 30 دستگاه بدون سرنشین «پوسیدون» را به نوکریوالی محاربوی خواهند گذاشت. نیروهای بحری امریکا چنین سلاح ندارند.

دستگاه بدون سرنشین زیرآبی یکی از شش نمونه تسلیحات بود که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هنگام خطاب عنوانی ملت در مارچ سال 2018 معرفی کرد. CNBC معلوم نموده که دو سیستم این فهرست، و به صورت مشخص، دستگاه مافوق سرعت صوت پروازی مانورکننده و راکت بالدار استقرار هوایی، در سال 2020 جهت استعمال محاربوی آماده خواهند شد.

بلاک محاربوی مافوق سرعت صوت پروازی مانورکننده «اوانگارد» در راکت های قاره پیمای بالیستیکی نصب خواهد شد. بعد از پرتاب او به کمک قوه آیرودینامیکی در اقشار فوقانی اتموسفییر پرواز خواهد کرد.

در ارزیابی های قبلی استخبارات امریکا که در آنها در بهار سال گذشته تصحیحات وارد شده، گفته شده بود که «اوانگارد» تا سال 2020 جهت بهره برداری آماده خواهد شد. این گام مهم است که به کرملین امکان پیش شدن در این عرصه از امریکا و چین فراهم می سازد.

© AP Photo / RU-RTR Russian Television via APسیستم دفاع ضدراکتی امریکایی در جریان آزمایشات راکت قاره پیما را نابود ساخت
سیستم دفاع ضدراکتی امریکایی در جریان آزمایشات راکت قاره پیما را نابود ساخت - اسپوتنیک افغانستان
سیستم دفاع ضدراکتی امریکایی در جریان آزمایشات راکت قاره پیما را نابود ساخت

راکت بالدار استقرار هوایی «کینجل» حد اقل سه بار آزمایشات سپری کرده است. آن را 12 بار از طیاره MiG-31 پرتاب کرده اند.

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر بازی های نظامی بین امریکا و روسیه در محراق توجه تمام جهان قرار دارند
بازی های نظامی بین امریکا و روسیه در محراق توجه تمام جهان قرار دارند  - اسپوتنیک افغانستان
بازی های نظامی بین امریکا و روسیه در محراق توجه تمام جهان قرار دارند

در هفته گذشته CNBC خبر داد که تقریباً 20 راکت این نوع روسیه اخیراً به پولیگون آزمایشی نظامی انتقال داده شده که بیانگر مرحله نوبتی مهم در تحقق پروگرام کرملین در باره ساختن سلاح مافوق سرعت صوت می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала