خلیلزاد: خروج امریکایی‌ها از افغانستان، موضوع سال‌ها بعد است

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد: خروج امریکایی‌ها از افغانستان، موضوع سال‌ها بعد است
خلیلزاد: خروج امریکایی‌ها از افغانستان، موضوع سال‌ها بعد است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سال‌ها طول می‎کشد، هرچند تاکنون توافق نهایی در این زمینه به دست نیامده است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان خلیلزاد این موضوع را در اولین مصاحبه بعد از تازه‌ترین دور گفتگوها با طالبان به بی‌بی‌سی فارسی گفته است.

جنرال جوزف وتل - اسپوتنیک افغانستان
هنوز امریکا قصد خروج از افغانستان را ندارد

گفته می‌شد که خواسته طالبان خروج نیروهای امریکایی ظرف شش ماه است. همینطور سندهایی به رسانه‌ها درز کرد که گویا جانب امریکایی با خروج نیروهای خود، ظرف ۱۸ ماه توافق کرده‌اند.در پنجمین دور گفتگوها دو موضوع اصلی مطرح بوده است؛ یکی تدوین جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و دیگری گرفتن تضمین‌هایی از طالبان که از خاک افغانستان، امنیت کشوری ثالث مشخصا امریکا تهدید نشود.

اما زلمی خلیلزاد می‌گوید وقتی موضوع زمانبندی خروج نیروهای امریکایی مطرح است، "ما حرف از سال‌ها می‌زنیم و هنوز به یک موافقه نرسیدیم."

آقای خلیلزاد با اشاره به اینکه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس نیز از محورهای مذاکرات آمریکا و طالبان است، گفت: "مهم این است افغان‌ها بین خود سر مسئله آینده کشورشان بحث و گفتگو کنند که چطور می‌شود با هم زندگی کنند و مشکلات را از راه‌های غیرنظامی حل کنند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала