عفو بین‌الملل به پاکستان: هرچه زودتر روند ناپدید کردن مردم خود را متوقف کنید

CC BY-SA 2.0 / PROJouWatch / Amnesty Internationalعفو بین‌الملل به پاکستان: هرچه زودتر روند ناپدید کردن مردم خود را متوقف کنید
عفو بین‌الملل به پاکستان: هرچه زودتر روند ناپدید کردن مردم خود را متوقف کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان عفو بین‌الملل از دولت پاکستان خواسته که هرچه زودتر روند ناپدید کردن مردم این کشور را متوقف کرده و برای جلوگیری از این مساله، اقدام‌های لازم را روی دست گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، ناپدید شدن شهروندان پاکستان به ویژه بلوچ‌ها جدایی طلب و پشتون‌های قبایلی از سال‌های متمادی به این طرف ادامه ادامه دارد.

تظاهرات به خاطر توهین علیه اقوام پشتون در تلویزیون ملی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
تظاهرات به خاطر توهین علیه اقوام پشتون در تلویزیون ملی پاکستان

جامعه بلوچان و پشتون‌ های قبایلی حکومت پاکستان را متهم می‌کنند که به شکل سازمان یافته افراد موثر این دو قوم را ربوده یا می‌کشد و یا هم به شکل نامعلومی در زندان‌ها نگهداری می‌کند.

بلوچان پاکستان ادعا دارند که 48 هزار نفر این قوم از سال 1971 تا هنوز در پاکستان ناپدید شده‌اند و خانواده‌های آنان هیچ معلوماتی از سرنوشت گم شده‌های شان ندارند.

با این وجود، سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته اعلام کرد که این مساله لکه سیاه بر دامن پاکستان است و دولت این کشور باید فوراً به این مساله پایان دهد.

این سازمان گفته که اقلیت‌های مذهبی، قومی، مدافعان حقوق بشر، فعالان سیاسی و برخی شهروندان این کشور از فعالیت منع شده و شمار زیاد آنان نادرک شده اند.

با این وجود، کمیسیون ویژه تحقیق در این مورد گفته که حد اقل 2178 پرونده افراد نادرک را ثبت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала