کارشناسان نظامی روسیه تا زمان نیاز در ونزوئلا باقی خواهند ماند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناسان نظامی روسیه تا زمان نیاز در ونزوئلا باقی خواهند ماند
کارشناسان نظامی روسیه تا زمان نیاز در ونزوئلا باقی خواهند ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می‌گوید که کارشناسان نظامی روسیه در ونزوئلا تا زمانی که آنها و دولت ونزوئلا به آنها نیازمند است در آن کشور باقی خواهند ماند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید کارشناسان نظامی روسیه تا زمانی دولت ونزوئلا به آنها نیاز داشته باشد در آنجا باقی خواهند ماند.

زاخارووا گفت: «این کارشناسان در اجرای توافقنامه در زمینه همکاری نظامی-فنی در آنجا مشغول استند تا چه وقت؟ و هرقدر زمانی که آنها در ونزوئلا نیاز داشته باشند و دولت ونزوئلا نیازمند کارشناسان روسی باشد آنها در آنجا باقی می‌مانند و این همه براساس توافقنامه‌های دو جانبه انجام می‌شود».

پیش از این، دونالد ترامپ، به خبرنگاران گفت که روسیه باید ونزوئلا را ترک کند و بدین مظور همه گزینه ها آماده است.

یادآوری می‌کنیم، تظاهرات گسترده ضد دولتی به تاریخ 21 ماه جنوری آغاز شد و خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا 23 جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور اعلام کرد.

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس‌جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.

روسیه، ترکیه، ایران، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала