وزیر پاکستانی، سفیر امریکا در کابل را "پیگمه‌ی کوچک" نامید

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانسفیر امریکا در کابل
سفیر امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این در حالیست که پیش از این، جان بس، سفیر امریکا در افغانستان در یک پیام توییتری به عمران خان، صدراعظم پاکستان توصیه کرده بود که در مسایل داخلی افغانستان دخالت نکند.

به گزارش اسپوتنیک، شیرین مزاری، وزیر حقوق بشر پاکستان در واکنش به توییت جان بس، سفیر امریکا در افغانستان وی را "پیگمه‌ی کوچک" نامیده است.

این دعوای توییتری پس از آن آغاز شد که عمران خان، صدراعظم پاکستان از ایجاد حکومت موقت در افغانستان سخن گفت.

پس از این اظهارات عمران خان، جان بس، سفیر امریکا در کابل در یک پیام توییتری نوشت: "بعضی از روش‌های کرکت در دیپلماسی کارا اند و بعضی از آنها نه". سفیر امریکا خطاب به عمران خان نوشته است: "مهم است تا در برابر وسوسه برای دخالت در پروسه صلح افغانستان و مسایل داخلی آن، مقاومت کنید".

شیرین مزاری، وزیر حقوق بشر پاکستان در واکنش به این پیام جان بس، در صفحه توییتر خویش نوشته است: "پیگمه‌ی کوچک، معلوم می‌شود که فهم تان درمورد دستکاری توپ همانقدر کم است مثل فهم تان درمورد افغانستان و منطقه! یک نشان دیگر از هذیان ترامپی در استایل خلیلزاد!"

قابل ذکر است که اظهارات عمران خان درمورد ایجاد حکومت موقت در افغانستان واکنش‌های تند سیاسیون افغان را نیز در پی داشت.

حنیف اتمر، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان این گفته‌های صدراعظم پاکستان را یک دخالت آشکار در مسایل داخلی افغانستان خوانده گفت: این اظهار نظر نخست‌وزیر پاکستان، خلاف عرف و مقررات دیپلماتیک و بین‌المللی بوده که به اصل حاکمیت ملل و تعیین سرنوشت توسط خودشان لطمه وارد می‌کند و علاوه بر این که حساسیت مردم را برمی‌انگیزد؛ به زمینه‌های همکاری دو کشور آسیب جدی وارد می‌نماید".

پیگمه‌ها: گروه قومی هستند که میانگین قد آنان به صورت غیر عادی کوتاه است. از منظر انسان شناسان پیگمه به عضوی از گروه قومی اطلاق می‌شود که متوسط طول قد افراد بالغ آن کمتر از ۱۵۰ سانتی متر باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала