کمپاین جمع آوری سیم کارت های ثبت ناشده در کابل آغاز شد

© K. Bezhanکمپاین جمع آوری سیم کارت های ثبت ناشده در کابل آغاز شد
کمپاین جمع آوری سیم کارت های ثبت ناشده در کابل آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان پس از درخواست‌های مکرر مردم، کمپاین جمع آوری سیمکارت‌های غیر راجسترشده را در شهر کابل آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان با حضور در مرکز شهر کابل این کمپاین را آغاز کرد و ضمن دریافت هزاران قطعه سیم کارت غیر راجسترشده، نمایندگی شرکت روشن در ده افغانان را بسته و مهرولاک کرد.

اپل و سامسونگ شر سیم کارت را از جهان کم می کنند - اسپوتنیک افغانستان
اپل و سامسونگ شر سیم کارت را از جهان کم می کنند

آریوبی می گوید، که همچنان به نمایندگی های افغان بیسیم، اتصالات و ام تی ان توصیه شده که از فروش سیمکارت های غیر راجسترشده به طور جدی خودداری کنند.
وی تاکید کرد، که فروش سیمکارت های غیر راجسترشده پس از این پذیرفتنی نیست و شرکت های فروشنده سیم کارت ها مکلف اند که طرز العمل تهیه شده از سوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و اداره اترا در خصوص توزیع سیمکارت ها را رعایت نمایند.
آریوبی تاکید کرد، که اگر این طرزالعمل عملی نشود، پس از توصیه و جریمه؛ جواز لایسنس شرکت متخلف توزیع کننده سیمکارت لغو می شود.
به همین ترتیب به همه ریاست های ولایتی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی هدایت داده شد که به همکاری اداره اترا و نهادهای امنیتی همه سیمکارت های غیر راجستر شده را جمع آوری کنند و اگر هر کارمند وزارت در این بخش غفلت کند، برکنار خواهد شد.
ریاست های ولایتی مکلف شدند، در صورت دریافت چنین موارد، نمایندگی فروش شرکت مخابراتی مربوطه را در همکاری با مسوولین امنیتی و مسوول اداره اترا مهر ولاک نمایند.
یادآوری می کنیم، که فروشندگان سیمکارت های غیرمجوز به شکل باند فعالیت می‌کنند که با آغاز کمپاین از اکثریت ساحات سیمکارت ها را پنهان کرده اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала