حمله احتمالی امریکا به روسیه در پاسخ به حمله چین

CC BY 3.0 / Concern Morinformsystem-Agat JSC / Club-Kحمله احتمالی امریکا به روسیه در پاسخ به حمله چین
حمله احتمالی امریکا به روسیه در پاسخ به حمله چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکت دوربرد کروز که چین در حال ساختن آن است، می تواند از ماژول اونیورسالی شلیک شود که به شکل کشتی بازرگانی باری کانتینربر جا به جا شده باشد.
چین و روسیه چگونه میتوانند جنگ بر ضد امریکا را ببرند - اسپوتنیک افغانستان
چین و روسیه چگونه میتوانند جنگ بر ضد امریکا را ببرند

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی The Washington Free نوشت: کشتی به ظاهر بازرگانی مسلح به چنین راکتی در صورت قرار داشتن در یکی از بنادر امریکا می تواند خطر بزرگی برای امنیت تاسیسات راهبردی امریکا به وجود آورد.

نویسنده این مقاله بر این باورد است، که چنین جنگ افزاری می تواند در شماری زیادی از پایگاه های چین در سراسر جهان جا به جا شده باشد و همچنین به دشمنان ایالات متحده فروخته شود. 

ریک فیشر، کارشناس مرکز بین المللی ارزیابی و راهبردی در امریکا گفت:- "جا به جایی چنین راکتی در کانتینر ها در چین، روسیه و شرکای مطرود آنها امکان خواهد داد، که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به ایالات متحده و متحدانش حمله کنند".

به باور این متخصص، استفاده از چنین راکت هایی می تواند وسایل الکترونیکی زیردریایی های امریکایی حامل راکت های هسته ای Trident را از کار بیندازد.

نشریه  The Washington Free می نویسد، این جنگ افزار پیشرفته که اکنون در حال آزمایش آن هستند، نوع تکمیل شده راکت ضد کشتی زمین پایه YJ-18C است.

خاطرنشان می شود، که طرح چین بر اساس مجتمع کانتینری جنگ افزار راکتی روسی Club-K ساخته شده است.

یادآوری می کنیم، که نشریه امریکایی The Washington Free در ماه جنوری نوشته بود چند کشور و در درجه اول چین، روسیه، کوریای شمالی و ایران یک بمب پر قدرت الکترومغناطیسی را می سازند که توانایی آن را دارد، تا  وسایل الکترونیکی دشمنان بالقوه آنها را از کار بیندازد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала