زلمی خلیل‌زاد فردا به کابل می‌آید

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadزلمی خلیل‌زاد فردا به کابل می‌آید
زلمی خلیل‌زاد فردا به کابل می‌آید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اوج امیدواری‌ها برای پایان جنگ در افغانستان، زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ی ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان فردا به کابل می‌آید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، وزارت خارجه امریکا گفته است که آقای خلیل‌زاد در سفرش به کابل با رهبران حکومت و سیاسون افغان درباره وضعیت گفت‌وگوهای امریکا با طالبان بحث خواهد کرد و آنان را برای ایجاد یک هیئت فراگیر ملی برای گفتگوهای صلح تشویق خواهد کرد.

همزمان با این رئیس‌جمهور غنی، امروز (یکشنبه، 10 حمل) با حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت، محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح و عبدالرب رسول سیاف، رهبر پیشین جهادی به هدف دستیابی به یک موقف واحد در گفتگوهای صلح و نماینده گی بهتر در این روند دیدار و گفتگو کرده است.

محمد هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید: «رئیس جمهور قبل از ظهر امروز کرزی صاحب، استاد سیاف، دانش صاحب، خلیلی صاحب و داکتر صاحب عبدالله جلسه داشتند، هدف از جلسه این بود تا تلاش های متعددی که در پروسه صلح جریان دارد توحید شوند و مشوره به این شد تا این نشست ها و مشوره ها با جریان ها و شخصیت های دیگر ادامه پیدا کند».

از سویی هم، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پیش از سفرش به کابل با مقام های اتحادیه اروپا و دبیر کل ناتو نشست‌های جداگانه داشته است. آقای خلیلزاد گفته است که امریکا و ناتو حامی یک راه حل سیاسی و صادقانه در افغانستان استند.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجراییه در این مورد اظهار میدارد: «ایجاب می کند که تلاش مشترک و صادقانه در سطح منطقه و جهان افزایش پیدا کند، تا ما شاهد به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح افغانستان باشیم».

این دور سفرهای زلمی خلیلزاد، برای دستیابی به کلید پایان جنگ افغانستان کشورهای بریتانیا، بلجیم، پاکستان، ازبیکستان، اردن و قطر را دربر دارد. اخیراً وزارت خارجه امریکا با نشر اعلامیه ای گفته بود که آقای خلیلزاد قرار است از تاریخ 25 ام مارچ تا 10 ام آپریل سال روان میلادی برای تقویه روند گفتگوهای صلح سفرهای منطقه یی و جهانی اش را ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала