تلفات سنگین‌ جنگجویان طالب و داعش در یک هفته گذشته

© Photo / MD / MDارتش افغانستان
ارتش افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دفتر شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که در جریان یک هفته گذشته، در پی اجرای عملیات مشترک زمینی و هوایی نیروهای افغان در ولایت‌های مختلف کشور حدود 352 مخالف مسلح کشته و 113 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، در این خبرنامه که روز شنبه، دهم حمل نشر شد، آمده است که افراد کشته شده از اعضای طالبان و گروه داعش بوده‌اند. هم‌چنان در عملیات نیروهای امنیتی 39 نفر از مخالفان مسلح دستگیر شده‌اند. به نقل از خبرنامه، در این عملیات‌ها 104 حلقه ماین ضد پرسونل مخالفان مسلح از سوی نیروهای امنیتی کشف و خنثا شده است و شماری از وسایط نقلیه آن‌ها نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.
عملیات مشترک نیروهای امنیتی در ولایت‌های ننگرهار، کنر، هلمند، کندز، کندهار، لوگر، پروان، پنجشیر، کاپیسا، غزنی، فاریاب، غور، کابل، زابل و هرات به اجرا گذاشته شده است. دفتر شورای امنیت ملی در مورد تلفات نیروهای امنیتی در جریان اجرای این عملیات‌ها چیزی نگفته است.
این در حالی است که انتظار می‌رود در فصل بهار درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت تشدید یابد. پیش‌تر اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی اعلام کرده بود که گروه طالبان برای آغاز حملات بهاری‌شان آماده‌گی می‌گیرند و نیروهای امنیتی نیز باید آماده‌گی کامل داشته باشند. آقای خالد روز پنج‌شنبه، هشتم حمل، در نشست امنیتی شمال در شهر مزارشریف گفته است: «دشمنان مردم افغانستان در ماه‌های آینده پلان‌ها و برنامه‌های شومی در سر دارند و آماده‌گی می‌گیرند تا به خاطر امتیازگیری در گفت‌وگوهای صلح، جنگ را تشدید ببخشند. ما نباید فراموش کنیم که آماده‌گی کامل و عام و تام داشته باشیم.»
از سویی هم، پیش از این رییس جمهور غنی به نیروهای امنیتی دستور داده بود که برای عملیات بهاری و دفع حملات احتمالی گروه طالبان آماده‌ باشند. به گفته رییس جمهور گروه طالبان تلاش می‌کند تا در آستانه گفت‌وگوهای صلح برای امتیازگیری حملات‌شان را تشدید بخشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала