ترس از روسیه: دلیل افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو ناتو

© AFP 2023 / John Thysناتو و روسیه
ناتو و روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی دلیل افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو این سازمان را توضیح نمود.

به گزارش اسپوتنیک؛ به نقل از مجله آلمانی " spiegel" ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» اعلام کرد: روند افزایش هزینه‌های دفاعی تمامی متحدان آغاز شده است.
ینس استولتنبرگ، ضمن اعلام این مطلب گفت، کشورهای اروپایی عضو ناتو مخارج دفاعی خود را به دلیل درخواست دونالد ترامپ افزایش نمی دهند بلکه، آنها از همه نخست این کار را با درنظرداشت منافع ملی خود و نگرانی ها از افزایش قدرت روز افزون روسیه، انجام می دهند.  

هشدار ناتو به روسیه - اسپوتنیک افغانستان
هشدار ناتو به روسیه

وی ضمن اشاره به تداوم سرمایه گذاری‌های ناتو برای مبارزه با چالش‌های امنیتی مشترک و مشکلات آتی از افزایش بودجه نظامی در این راستا خبر داد.
استولتنبرگ به ارزیابی فعالیت‌های ناتو و هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو این سازمان پرداخت و گفت: مابدین گونه برای مقابله با رویداد ها آماده می شویم.
دبیر کل ناتو گفت، روسیه قویتر از گذشته در برابر ما قرار دارد و ما باید نگران مرزهایمان بوده و برای دفاع در مقابل حملات سایبری هرگونه آمادگی ها را داشته باشیم.
"هزینه‌های دفاعی متحدان اروپایی و کانادا در سال 2018 بیش از 4 درصد افزایش یافت. آنها از سال 2016 بیش از 41 میلیارد دالر مازاد در بخش دفاع و بازدارندگی هزینه کرده‌اند.
وی گفت، ناتو عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با گروه تروریستی داعش بوده است. همکاری ما با اتحادیه اروپا افزایش یافته و روند الحاق مقدونیه شمالی نیز آغاز شده است".
استولتنبرگ افزود:" امریکاییان با وجود اختلاف نظرها در درون ناتو در رابطه با تعدادی از مسائل بطور صدرصد به اتحادیه آتلانیک شمالی وفادار هستند".
مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا اخیرا اعلام کردبه خاطر درگیری اوکراین احتمالاً تدابیر جدیدی علیه روسیه اتخاذ خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала