خطر مصرف "گوشت سرخ" برای بدن افشا شد

© Fotolia / Bit24خطر مصرف "گوشت سرخ" برای بدن افشا شد
خطر مصرف گوشت سرخ برای بدن افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانمشندان امریکایی در طی یک تحقیقات جدید معلوم نموده اند که مصرف حتا مقادیر بسیار کوچکی از گوشت سرخ نیز می تواند موجب مرگ زودرس در افراد شود.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان امریکایی از دانشگاه لوما لیندا (کالیفرنیا) یک مطالعه جدید انجام دادند که نشان می دهد حتی مصرف بخش کوچکی از گوشت سرخ، خطر ابتلا به مرگ زودرس را افزایش می دهد.
گوشت که یک منبع خوبی از پروتئین است و ویتامین ها و مواد معدنی، مانند آهن و را هم برای بدن مان فراهم می کند.اما شواهد نشان می دهد که احتمالن ارتباطی میان خوردن گوشت قرمز و و خطر ابتلا به سرطان روده وجود دارد.
بنا برمدارک وشواهد محدودی که دانشمندان در اختیار دارند مصرف مستقیم گوشت قرمز نیز احتمالا می تواند خاصیت سرطان زا داشته باشد اما هنوز دراین مورد یقینی حاصل نشده است.
براساس این گزارش، کارشناسان مذکور درابتدا صرفا به مدارکی دال بر ربط مستقیم مصرف گوشت قرمز با سرطان کولون برخورده اند اما به تدریج پی برده اند که مصرف اینگونه گوشت ها می تواند عامل بروزسرطان های دیگری ازجمله سرطان کبد و پروستات هم بشود
پیش از این دانشمندان تلاش کرده بودند تا تاثیر مصرف گوشت قرمز را بر سلامت افرادی که آن را به طور منظم مصرف می کنند پیدا کنند. اما این بار هدف از این مطالعه جدید تاثیر مصرف گوشت قرمز بر کسانی بود که این ماده غذایی را به ندرت و در مقادیر کم مصرف می کنند.
در این آزمایش 96 هزار داوطلب شرکت کردند. اولین بررسی ها روی این افراد در طول دوره زمانی 2002 تا 2007 انجام شد و تقریبا 12 سال بعد دوباره تکرار شد. در طول این زمان، 7960 داوطلب به دلایل مختلف فوت کردند که مرگ 2598 نفر از آنها به خاطر مشکلات سیستم قلبی عروقی و 1873 نفر به خاطر سرطان بوده است.
در این آزمایش افرادی که گوشت قرمز را نخورده و مصرف نکرده بودند کمتر از کسانی که گوشت قرمز مصرف کرده بودند دچار مرگ زودرس شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала