خواست انجلینا جولی برای شمولیت زنان در روند صلح

© AFP 2023 / SAFIN HAMEDخواست انجلینا جولی برای شمولیت زنان در روند صلح
خواست انجلینا جولی برای شمولیت زنان در روند صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انجلینا جولی ؛ هنرمند محبوب هالیوود، خواستار شرکت بیشتر زنان در زوند صلح شد. وی از حمله‌ها بر فعالان حقوق زنان و حقوق بشر نیز ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،انجلینا جولی، هنرپیشه مشهور هالیوود و فعال حقوق پناهجویان خواهان شمولیت زنان در روند صلح افغانستان است. او روز گذشته در سخنرانی‌اش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته است که اگر حقوق زنان در نظر گرفته نشوند و کسانی که در برابر زنان جنایت می‌کنند مصوون باشند، هیچ صلح و ثباتی به افغانستان نخواهد آمد.
وی گفته است که:» در افغانستان، هزاران زن اخیرا در در ملاء عام گردهم آمدند و زنده گی خود را به خطر انداختند تا از حقوق خود و حقوق فرزندانشان در مذاکرات صلح اطمینان حاصل کنند که تا کنون آنها هیچ جز از مذاکرات نبوده اند.» 

ورود آنجلینا جولی به عرصه سیاست + عکس - اسپوتنیک افغانستان
ورود آنجلینا جولی به عرصه سیاست + عکس

او از حمله‌ها بر فعالان حقوق زنان و حقوق بشر نیز ابراز نگرانی کرده است.
انجلینا جولی، سفیر ویژه کمیشنر عالی سازمان ملل متحد برای پناهجویان نیز است.
در آستانۀ برگزاری دومین نشست سیاسیون افغانستان با طالبان که قرار است در اخیر همین ماه در قطر برگزار شود، شماری از فعالان عرصۀ حقوق زن در کشور خواهان سهم‌دادن بیشتر زنان در این نشست استند.
این فعالان عرصۀ حقوق زن، تأکید دارند که شرکت کننده‌گان نشست قطر، باید حفظ نظام سیاسی کنونی و آزادی‌های شهروندان را هم‌چون خط‌های سرخ، در این نشست مطرح بسازند.
همزمان با تلاش‌های ایالات متحده امریکا برای کشانیدن طالبان به میزمذاکره با حکومت افغانستان و امضای توافق‌نامۀ صلح با این گروه، سفیر این کشور در افغانستان اما می‌گوید که باید از تعهدات طرف‌های درگیر در این توافق صلح، تضمین گرفته شود.
این دیپلومات بلندپایۀ امریکایی، از حکومت و سیاست‌گران افغانستان می‌خواهد که یک تیم فراگیر گفت وگوکننده با طالبان را ازبهر نماینده‌گی بهتر از مردم افغانستان، ایجاد کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала