افشای درخواست ترامپ از رهبر کوریای شمالی در نشست ویتنام

© AP Photo / Evan VucciPresident Donald Trump and North Korean leader Kim Jong Un participate in a signing ceremony during a meeting on Sentosa Island, Tuesday, June 12, 2018, in Singapore
President Donald Trump and North Korean leader Kim Jong Un participate in a signing ceremony during a meeting on Sentosa Island, Tuesday, June 12, 2018, in Singapore - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها در گزارشی دلیل شکست مذاکرات دردیدار دوم رهبران امریکا و کوریای شمالی، دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، در ویتنام را با سندی مرتط دانسته اند که در آن خواسته های واشنگتن از کوریای شمالی مطرح می شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "رویترز" در دیدار دوم سران امریکا و کوریای شمالی در هانوی، پایتخت ویتنام، دادن یک سند از جانب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی که در آن خواسته‌های واشنگتن از پیونگ یانگ به طور "رُک و پوست کنده" مطرح شده بود، موجب شکست این مذاکرات شد.
ترامپ روی این کاغذ که به زبان‌های انگلیسی و کوریایی نوشته شده بود از کوریای شمالی خواسته بود همه سلاح‌های هسته‌ای و مواد سوختی خود را به آمریکا منتقل کند.
یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات آمریکا و کوریای شمالی به روزنامه خبر داده است که، ترامپ موضع امریکا را روی این کاغذ نوشت و به کیم جونگ اون داد. به گفته این منبع آگاه، این برای اولین بار بود که ترامپ خودش مستقیما تعریف امریکا از خلع سلاح اتمی را به طور آشکار به کیم توضیح داد. 

در شکست اجلاس ویتنام  کی مقصر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
در شکست اجلاس ویتنام کی مقصر است؟

براساس این گزارش، ضیافت کاری که بین مذاکره کنندگان آمریکا و کوریای شمالی در هتل متروپل هانوی تدارک دیده شده بود همان روز لغو شد و دو طرف بلافاصله هتل را ترک کردند.
در گزارش رویترز گفته می شود، دو طرفن نه خواستند که علت شکست مذاکرات را کامل اعلام کنند، اما احتمالا این سند علت شکست مذاکرات را توضیح می‌دهد.
تحلیلگران می‌گویند که کیم جونگ اون اتخاذ چنین رویکردی از سوی امریکا را یک رویکرد خصمانه و تحریک آمیز تلقی می‌کند.
یادآوری میکنیم، دومین نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به تاریخ ۲۷ فبروری در هانوی، پایتخت ویتنام نشست برگزار شد. این نشست پیش از موعد و بدون امضای توافقنامه به پایان رسید.
با وجود این هم، رئیس جمهور ترامپ این نشست را موثر عنوان کرد و از پیشرفت در مذاکرات با کوریای شمالی خبر داد.
رهبران آمریکا و کره شمالی برای اولین بار در ژوئن سال 2018 در سنگاپور دیدار و رایزنی کردند. در پایان این مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون توافقی چند بندی را امضا کردند که براساس آن گفته شد کوریای شمالی با خلع سلاح اتمی موافقت کرده است. با این حال بسیاری از منتقدان تاکید کردند که این توافق بسیار کلی و مبهم است و منظور از خلع سلاح اتمی و زمانبندی آن مشخص نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала