تصمیم جدی امریکا برای بازگشت به استراتژی دوران جنگ سرد

© Sputnik / Stanislav Savelyev /  مراجعه به بانک تصاویر تصمیم جدی امریکا برای بازگشت به استراتژی دوران جنگ سرد
تصمیم جدی امریکا برای بازگشت به استراتژی دوران جنگ سرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه امریکایی در گزارشی، از قصد جدی ایالات متحده امریکا، برای بازگشت به دوران جنگ سرد خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه رسمی پنتاگون Stars and Stripes نوشت که، واشنگتن با استقرار سریع نیروهای خود در اروپا، قصد بازگشت به استراتژی دوران جنگ سرد را گرفته است.
روزنامه می افزاید، اکنون نیروهای مسلح امریکا مجددا تسلط به هنر استقرار ناگهانی و سازگاری با استراتژی جدید پنتاگون را می آموزند، که به نام "استفاده دینامیکی از نیروها" شناخته می شود، و بر اساس آن ارتش باید توازن خود را در هنگام مقابله ناگهانی نیروهای دشمن؛ حفظ کند.  

نگرانی مسکو از رجوع بعضی کشورها به شیوه‌های دوران جنگ سرد - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی مسکو از رجوع بعضی کشورها به شیوه‌های دوران جنگ سرد

روزنامه به عنوان مثال به استقرار ناگهانی یک کندک پیاده نظام ارتش ایالات متحده اشاره می کند که در ماه مارچ از تگزاس به پولند منتقل شد.
به گفته روزنامه، این اقدامات مشابه به اقدامات دوران جنگ سرد است، زمانی که بسیج واحدهای ایالات متحده بدون اطلاع قبلی از ویژگی های اصلی استراتژی مقابله با اتحاد جماهیر شوروی بود.
روزنامه به نقل از جنرال جان گرونسکی، فرمانده ارتش امریکا در کشور های اروپایی می نویسد: «این اقدامات به صورت منظم مشاهده خواهد شد و برای هر یک از مخالفان ما، در هر نقطه دنیا ، این یک امر غیر قابل پیش بینی خواهد بود. این موضوع که مربوط به "بازدارندگی دشمن و آمادگی نیرو ها است" برای امنیت ملی ما بسیار مفید واقع خواهد شد».
پیش اراین دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا با اصلاح سیاست‌های هسته‌ای امریکا خواستار ارتقاء سیستم دفاع موشکی و بازبینی وضعیت هسته‌ای امریکا شد و عملاً سیاست‌های واشنگتن را در جهت احیای دوران جنگ سرد متمرکز ساخت درحالی که در دوران ربع قرن اخیر چنین سیاست‌های تهاجمی و آزاردهنده‌ای خط مشی رسمی و علنی امریکا نبوده و روسای جمهور سابق علیرغم بی‌اعتمادی آشکار و نهان به مسکو، با حفظ ظاهر قضایا ادعا می‌کردند که خواستار همکاری و همراهی مسکو هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала