واکنش‌ حکومت افغانستان به ستایش خامنه ای از لشکر فاطمیون

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderواکنش‌ حکومت افغانستان به ستایش خامنه ای از لشکر فاطمیون
واکنش‌ حکومت افغانستان به ستایش خامنه ای از لشکر فاطمیون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت افغانستان در واکنش به ستایش رهبر ایران از لشکر فاطمیون گفته است، که ایران از مهاجران افغانستانی سو استفاده کرده‌است.
دیدار آیت‌الله خامنه‌ای با خانواده‌های شهدای فاطمیون افغان - اسپوتنیک افغانستان
دیدار آیت‌الله خامنه‌ای با خانواده‌های شهدای فاطمیون افغان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حکومت افغانستان می‌گوید، که ایران از مهاجران افغانستان سو استفاده کرده‌است و این مهاجران هم ازبهر مشکلات اقتصادی مجبور شده‌اند در سوریه بجنگند.

ملالی شینواری، مشاور رییس جمهور افغانستان در این باره گفت:- "آن‌ها از مشکلات اقتصادی افغانستانی ها استفاده سوء می‌کنند، آن مشکلاتی که در کشور خود شان دست و گریبان استند بخاطر منافع خود شان (ایرانی‌ها) استفاده نادرست می‌کنند".

در این میان، وزارت امور خارجه افغانستان می‌گوید، که شمار بزرگی از مهاجران افغانستان برای جنگ در سوریه استخدام شده‌اند و حکومت افغانستان چندین بار از ایران خواسته که با پناهجویان افغانستان همچون مهاجر برخورد کند.

صبغت احمدی سخن‌گوی وزارت امورخارجه افغانستان گفت:- "متأسفانه این مواردی است که ادامه پیدا کرده. ما امیدوار استیم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و همسایه و دولت مسؤول، این موارد را جدأ مورد توجه قرار بدهد".

در همین حال، رییس کمیسیون حقوق بشر افغانستان سربازگیری مهاجران افغانستان را برای جنگ سوریه یک تخطی جدی می‌داند.

سیما سمر، می‌گوید:- "استفاده از مجبوریت و فقر مردم معلومدار یک تخطی حقوق بشر است".

یادآوری می کنیم، که پیش از این آیت الله خامنه‌ ای، رهبر مذهبی ایران از جنگجویان لشکر فاطمیون که شهروندان افغانستان استند، ستایش کرده و گفته بود، که جنگجویان افغانستان در میدان‌های نبرد بیشتر از دیگران پایداری داشته‌اند.

خامنه‌ ای، این اظهاراتش را در دیدار با شماری از خانواده‌های افغانستان که نزدیکان شان را در جنگ سوریه از دست داده‌اند بیان کرده‌است.

لشکر فاطمیون که متشکل از مهاجران افغانستانی در ایران است که در سوریه به پشتیبانی از بشارالاسد، رییس‌جمهور سوریه با داعش می‌جنگیدند. در این نبردها، ده‌ها تن از این جنگجویان افغانستان کشته شدند.

رهبر مذهبی ایران گفته بود، که «افغانستانی‌ها (فاطمیون) در میدان‌های جهاد و دفاع آن‌طور که به من اطلاع دادند از دیگران استقامت بیشتری داشتند و‌ پایدارتر بودند. هرچه استقامت در راه خدا بیشتر باشد اجر و ثواب بیشتری دارد. خدا درجات شهدای ایشان را عالی کند».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала