کمک 80 میلیون پوندی یک شرکت انگلیسی به القاعده افشا شد

© Fotolia / RZکمک 80 میلیون پوندی یک شرکت انگلیسی به القاعده افشا شد
کمک 80 میلیون پوندی یک شرکت انگلیسی به القاعده افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک شرکت خصوصی در انگلیس طی 20 سال مبلغی معادل 80 میلیون پوند به گروه القاعده و رهبر آن گروه کمک مالی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روزنامه «سان» انگلیس امروز یکشنبه در مطلبی افشا کرد، که یک شرکت خصوصی در انگلیس طی 20 سال  مبلغی معادل 80 میلیون پوند به گروه القاعده و اسامه بن‌ لادن رهبر آن گروه کمک مالی کرده است.

میدان هوائی لندن - اسپوتنیک افغانستان
حمله هوائی القاعده به بریتانیا

گزارش این روزنامه انگلیسی حاکی است، این شرکت خصوصی با اعمال نفوذ بر اداره مالیات انگلیس توانسته در مدت 20 سال گذشته بخشی از دارایی‌های این اداره را برای آموزش گروه‌های تروریستی القاعده در پاکستان و افغانستان ارسال کند.
روزنامه سان در مطلب خود به گزارش محرمانه سازمان اطلاعات انگلیس اشاره کرد ولی هیچ اشاره‌ای به نام این شرکت خصوصی نکرده است.
اما در بخشی از این گزارش عنوان شده که این شرکت ارتباط نزدیکی با داستان بمب‌گذاری لندن که منجر به کشته شدن 52 تن شد، دارد.
بر اساس این گزارش، این شرکت خصوصی با سرقت بخشی از پول‌های مالیات‌ دهندگان ، در مجموع یک درصد از درآمدهای این اداره را برای کمک به القاعده به افغانستان و پاکستان ارسال می‌کرده است.
به گفته روزنامه سان، برخی از بانک‌های انگلیسی نیز در این انتقال پول دست داشته‌اند اما سرویس اطلاعات داخلی انگلیس از ارائه جزئیات این پرونده خودداری می‌کند.
یادآوری می کنیم، که پیش‌ از این نیز «فارس شهابی» نماینده سوری در گفت و گو با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفته بود، که شواهد متقاعد کننده‌ای هست که نشان می‌دهد دفتر وزارت خارجه انگلیس از تروریست‌های تکفیری مانند القاعده و النصره در حلب سوریه پشتیبانی می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала