تشدید بمباران مشکل افغانستان را حل نمی کند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisتشدید بمباران مشکل افغانستان را حل نمی کند
تشدید بمباران مشکل افغانستان را حل نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه امریکا نوشت، که بمباران افغانستان مشکلات سیاسی این کشور را حل نمی‌کند.
در دو ماه اخیر امریکا بیش از دوسال گذشته افغانستان را بمباران کرد - اسپوتنیک افغانستان
در دو ماه اخیر امریکا بیشتر از دوسال گذشته افغانستان را بمباران کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رسانه امریکایی «دیفنس وان» در مطلبی نوشت: افزایش شدید حملات هوایی امریکا در افغانستان که از سال گذشته آغاز شد، این کشور را به برقراری صلح نزدیک‌تر نکرده است و در مقابل تلفات نیروهای امنیتی افغانستان و غیرنظامیان این کشور در بالاترین سطح قرار دارد.

این رسانه با اشاره به تلفات غیرنظامیان افغانستان در نتیجه حملات هوایی امریکا نیز نوشت که با این حال تلفات نیروهای امنیتی افغانستان به دلیل تکان دهنده بودن آن مخفی نگه داشته می‌شود اما به گزارش «نیویورک تایمز» این میزان بطور میانگین روزانه بین 30 تا 40 نظامی است.

در ادامه گزارش آمده است: با توجه به شرایط موجود واضح است که رویکرد واشنگتن در افغانستان کارآمد نیست و پس از نزدیک دو دهه جنگ وملت‌سازی باید همانقدر واضح باشد که امکان موفقت این رویکرد وجود ندارد و مشکل مربوط به چگونگی اجرای این راهبردها نیست.

دیفنس وان می‌افزاید: واشنگتن با بمباران افغانستان نمی‌تواند مشکلات سیاسی افغانستان را حل کند و امریکا باید با درک این مهم نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

براساس این گزارش، بیشتر امریکایی‌ها از بیرون شدن کامل نظامیان این کشور از افغانستان پشتیبانی می‌کنند و 6 نفر از هر 10 شهروند عادی امریکایی و 7 نفر از هر 10 کهنه سرباز امریکایی خواستار بیرون شدن نظامیان کشورشان از افغانستان هستند. همچنین از هر 10 امریکایی 8 نفر جنگ افغانستان را موفقیت‌آمیز نمی‌دانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала