مقامات امنیتی و فرمانده ماموریت حمایت قاطع «شورای امنیتی» برگزار کردند

© Photo / MD / MDمقامات امنیتی و فرمانده ماموریت حمایت قاطع «شورای امنیتی» برگزار کردند
مقامات امنیتی و فرمانده ماموریت حمایت قاطع «شورای امنیتی» برگزار کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شب گذشته مقامات ارشد امنیتی و فرمانده ماموریت حمایت قاطع در مرکز فرماندهی نیروهای ایتلاف یک نشست امنیتی برگزار کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، بر اساس اعلامیه ماموریت حمایت قاطع، در این نشست که مسعود اندرانی سرپرست وزارت امور داخله، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی، محمد معصوم استانکزی رئیس عمومی امنیت ملی، جنرال اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای ایتلاف در افغانستان و نیکولاس کی نماینده ارشد ملکی ناتو در افغانستان حضور داشتند، روی اوضاع امنیتی کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

گشایش لشکر 217 در هفته های آینده - اسپوتنیک افغانستان
گشایش لشکر 217 در هفته های آینده

مسعود اندرابی سرپرست وزیر داخله کشور می‌گوید که در این نشست اوضاع جنگ در ولایت ها و نیز فشارهای ناشی از آن ارزیابی و نیز روی آمادگی های نیروهای امنیتی برای مقابله با آن بحث صورت گرفته است.

آقای اندرابی میگوید: «تا وقتی که ما به صلح نرسیده ایم، صلحی وجود ندارد و نیروهای امنیتی افغان قاطعانه در راستای دفاع از افغانستان، دفاع از اراضی و سرکوب مخالفین دولت، می‌رزمند و ما آمادگی کامل داریم و نیروهای ماموریت حمایت قاطع هم آمادگی شان را نشان داده اند».

وی تاکید می‌ورزد، تا زمانی که به صلح نرسیده ایم حکومت هیچ برنامه ای دیگر به جز سرکوب مخالفان مسلح دولت را ندارد.

در همین حال وی می‌افزاید: «رسیدن به صلح مبارزه و مقاومت می‌خواهد، و ما حاضر هستیم…تمام نیروهای امنیتی مبارزه کنند و قاطعانه مبارزه کنند».

در همین حال سرپرست وزیر امور داخله از طالبان مسلح نیز می‌خواهد که جنگ را کنار گذاشته و با مردم افغانستان یکجا شوند.

آقای اندرابی می‌گوید: «پیام ما به طالبان این است که یک راه دارند و آن راه صلح است که بیایند با مردم افغانستان و حلقه غلامی بیرونی ها را کنار بگذارند، در غیر آن توسط نیروهای امنیتی افغانستان سرکوب خواهند شد».

این در حالی است که در روزهای پسین حملات جگجویان طالبان علیه نیروهای امنیتی کشور در نقاط مخلف کشور شدت گرفته است که ده ها سرباز کشته، زخمی و یا هم اسیر این گروه شده اند.

در تازه ترین مورد طالبان مسلح بالای کاروان موتر های جنرال عبدالرشید دوستم در مسیر شاهراه شبرغان-بلخ در نزدیکی علم خیل ولایت بلخ و شیشه خانه های ولسوالی فیض آباد جوزجان با کمین طالبان رو برو شد که در نتیجه درگیری میان دو طرف یک سرباز امنیتی جان باخت و دو‌ تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала