استعفای دسته‌جمعی کارمندان ارشد ادارۀ امور ریاست جمهوری

© Photo / M.Naderiاستعفای دسته‌جمعی کارمندان ارشد ادارۀ امور ریاست جمهوری
استعفای دسته‌جمعی کارمندان ارشد ادارۀ امور ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارمندان ارشد ادارۀ امور به علت «برخوردهای سلیقه‌‌یی» استعفای دسته‌جمعی داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، شماری از کارمندان بست‌های سه ادارۀ امور ریاست جمهوری به علت برخوردهای سلیقه‌یی مسئولان دسته‌جمعی استعفا کرده‌اند. علت این استعفای دسته‌جمعی قوم‌گرایی عنوان شده است.
مدارک نشان می‌دهد که هما سعادت، کمال‌ناصر همیار، عبدالمبشر احمدی و عبدالخالق عباسی از کارمندان پیشین مشاوریت ارشد ریاست جمهوری در امور ملل متحد پس از لغو این اداره و بر بنیاد حکم رئیس جمهور غنی به ادارۀ امور تعیین بست شده‌اند، اما با گذشت چند ماه استعفا داده‌اند.
در بخشی از این استعفانامه آمده است که شماری از کارمندان مشاوریت ارشد در امور ملل متحد به علت «شایسته‌گی و دستاوردها» به ادارۀ امور جابه‌جا شدند، اما رفتارهای سوء و خلاف اصول کارکنان به ویژه اعضای رهبری این اداره سبب شد تا آنان گروهی استعفا بدهند.
مدارک دیگری نیز نشان می‌دهد که ریاست دفتر ادارۀ امور ریاست جمهوری از مواردی که آنان به عنوان مشکل در استعفانامۀ‌شان نگاشته‌اند، چیزی یاد نکرده و تنها نوشته است: «محترمان هر یک هما سعادت، کمال‌ناصر همیار، عبدالمبشر و عبدالخالق عباسی طی ورقۀ پیشنهادی عنوانی ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری ا.ا به اساس مشکلات اداری خواستار منظوری استعفای خویش گردیدند».
سیدعبدالوحید قتالی، رئیس عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری هم بدون در نظرداشت چگونه‌گی موضوع، شیوۀ نوشتار و آن‌چه سبب اقدام استعفای دسته‌جمعی این شمار از کارمندان شده است، می‌نگارد که استعفای محترمان، هما سعادت، کمال‌ناصر همیار، عبدالمبشر و عبدالخالق عباسی منظور است.
مسئولان ادارۀ امور در این مورد تاحال تبصره نکرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала