خلیل‌زاد سرانجام به کابل رسید

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadزلمی خلیلزاد
زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان، در ششمین دور از سفرهایش وارد کابل شد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان، جهت گفت‌وگو دربارۀ چگونگی پیشبرد روند صلح با طالبان، به کابل آمد.
آقای خلیل‌زاد، در تویترش نگاشته که تاکنون با مقام‌های حکومت افغانستان از جمله با عمرداوودزی، رییس دبیرخانۀ شورای عالی صلح دیدار کرده‌است. 

 

نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان، می‌افزاید که او در دیدارش با مقام‌های حکومت افغانستان دربارۀ ضروت پیشرفت روی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی گفت‌‎وگو کرده‌است.
زلمی خلیل‌زاد، 22 روز پس از پنجمین دیدارش با طالبان به کابل می‌آید. پنجمین دیدار نماینده‌گان ایالات متحده و طالبان که در دوحه برگزار شده بود، پس از شانزده روز در 21 ماه مارچ پایان یافت.
در این دیدار، طرف‌های روی موضوعات چون مبارزه با هراس‌افگنی و خروج نیروهای خارجی از افغانستان در یک پیش‌نویس به توافق رسیده‌ بودند.
عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه نیز که امروز در نشست شورای وزیران سخن می‌زد، گفت که آقای خلیل‌زاد، شب‌گذشته به کابل آمده‌است و قرار است با او دربارۀ چگونگی گفت‌وگوهای صلح بحث کند.
سخنگوی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی نیز گفته است که خلیل زاد وارد کابل شده و قرار است امروز دوشنبه(12 حمل) با آقای عبدالله دیدار کند.
فریدون خوزون معاون سخنگوی ریاست اجرایی گفته که آقای خلیلزاد در دیدار با رییس اجرایی، اهداف سفر و جزئیات تلاش‌هایش را برای صلح افغانستان را شریک می‌کند.
این ششمین دور سفر خلیل زاد در مورد روند صلح افغانستان است که به کابل انجام می‌شود.
خلیل زاد پیش از این که به کابل بیاید، به بریتانیا و بلجیم سفر کرده و با مقام‌های بریتانیایی، اتحادیه اروپا و ناتو در مورد صلح افغانستان رایزنی کرده است.
ارگ ریاست جمهوری هدف از این دیدارها را توحید نظریات سیاسیون و حکومت در روند صلح خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала