«همه آنها را کشتم و بس»

© AFP 2023 / JAE C. HONG«همه آنها را کشتم و بس»
«همه آنها را کشتم و بس» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میلیاردر امریکایی را به قتل های مرموز متهم میکنند. جهت کشف آنها طی 18 سال تلاش مینمایند.

قاتل، قصاب و مریض بی رحم روانی — این حرف ها را به ندرت برای تشریح نمودن میلیاردران و قدرتمندان استفاده میکنند، اما تاریخ بعضاً استثنا قایل میشود. روبرت دیرست از زمان طفولیت مشکل پول نداشت که برای وارث دارایی چندین میلیونی — پسر ارشد سرمایه دار مشهور نیویارک، سرمایه گذار سیمور دیرست — باعث تعجب نمی گردد.

تحصیلات خوب، ترقی در کار، ازدواج خوشبخت — ظاهراً معلوم میشد که او همه چیز داشت. ولی در کدام لحظه در زندگی او چرخش جدی بوجود آمد. از آن زمان او به جرم توته نمودن بدن شخص زندانی شد، یکبار دیگر به زندان افتاد و حالا جهت رهایی از اتهام جرم قتل تلاش می ورزد. روزنامه انترنیتی «Lenta.ru» مسیر زندگی میلیاردر 75 ساله را که مملو از اسرار و اجساد می باشد، مطلعه نموده است.

در سپتمبر سال 2001 در هلویستون (ایالت تکزاس) پسربچه که در نزدیک ساحل ماهی گری مینمود در آب چیزی مشابه به جسد دید. این بدن — بدون سر، دستان و پاها ثابت شد. اعضای این جسد را نیز در آب — در نزدیکی، در خریطه های سیاه، پیدا کردند. فقط کله آن کفایت نمی کرد، آن را پیدا کرده نتوانستند.

بخت با ماموران امنیتی یاری کرد: در یک خریطه روزنامه وجود داشت که در آن به وضاحت کافی آدرس دیده میشد. در خانه ضروری راساً خون در پله های زینه کشف کردند. نشانه ها به آپارتمان در طبقه اول متنهی میشدند. در آپارتمان که زن عجیب کر که ظاهراً بیشتر به مرد نقاب پوش شباهت داشت، زندگی میکرد که از پیش پول پرداخت نموده بود و اکثراً در مسافرت قرار داشت. در اتاق همه چیز بسیار تمیز بود، اما صحن توسط فرش پوشانده شده بود و در زیر آن فرش پلاستیکی بریده شده ثابت گردید که در زیر آن به تخته ها خون نفوذ کرده بود. در این وقت نشان انگشت مقتول گرفته شده بود. مقتول موریس بلیک 71 ساله ثابت شد که در مجاورت آپارتمان اجاره نموده بود.

چک مغازه وسایل خانه و  ورقه نوبت به دوکتور چشم در سطل کثافات به ثبوت عمده در این دوسیه مبدل گشتند. در چک اول کارد میوه، پارچه و اره و در سند دوم نام روبرت دیرست و تاریخ مراجعه بعدی به دوکتور وجود داشت. در تاریخ 9 دسمبر از کلینک سیگنال دادند که شخص مظنون به قتل به خاطر عینک گرفتن آمده. او را بازداشت کردند.

وقتیکه به بازداشت شده ضمانت 250 هزار دالری اعلام کردند، او به بسیار آرامی گفت که پول پرابلم نیست، اما چنین مبلغ او با خود نداشت. پولیس حیرت زده شد: این دیرست کی هست؟ در روز بعد معلوم شد که این مرد را در دو ایالت دیگر در مورد دوسیه ها راجع به مرد ناپدیدشده و قتل می پالند. شخص مظنون با آرامی پول ضمانت پرداخت کرد و مخفی گردید.

عجائیب اولی

روبرت در خانواده سرمایه گذار مشهور ملکیت های غیرمنقول سیمور دیرست و همسر او بیرنیس هیرشتاین در تاریخ 12 اپریل سال 1943 تولد و در اطراف نیویارک در سکارسدیلی بزرگ شده است. او پسر ارشد از جمله چهار طفل در خانواده بود او دو برادر دیگر — دوگلاس که او همیشه با او جدال میکرد و توماس و همچنان خواهر بنام ویندی — داشت.

عقیده وجود داشت که روبرت مادر خود را بسیار دوست داشت، از همینرو بر پسربچه هفت ساله، مرگ مادر تائثیر بسیار زیاد نمود. در آن روز زن در یک پیراهن خواب در روی بام افتاده بود. ادارات سرویس عاجل و پولیس به محل حادثه آمدند، ولی هیچ چیزی نیافتند و گفته شد که نسبتاستعمال داروهای نو بر بام افتاده است. اما بسیاری ها عقیده داشتند که مادر روبرت دچار افسردگی بعد از زایمان بود و از همینرو خودکشی کرده. به گفته خود روبرت دیرست، در آن شب پدر او را فراخواند، تا دست خود را به مادر ایستاده بر بام از کلکین شور دهد.

دوکتوران در ده سالگی گمان میکردند که او به عارضه تخریب شخصیت دچار است و معلمان او را یکه و تنها مینامیدند. بعد از مکتب او درجه بکلوریا در رشته اقتصاد در پوهنتون لیهای به دست آورد و بعداً در برنامه دوکتورا در پوهنتون کالیفورونیا در لاس انجلس شامل گردید. او در آنجا به سیوزان بیرمان آشنا شد که به نزدیکترین دوست او مبدل گشت. او تحصیل را تمام نکرد و بعد از اخراج در سال 1969 به نیویارک برگشت. او کار بیزنس آغاز کرد و به پدر خود، از جمله در جمع آوری کرایه، کمک میکرد.

روزی او در عمارت متعلق به Durst Organisation، کیتلین ماککورماک ملاقات نمود و عاشق او شد و در سال 1973 با او ازدواج کرد. بعداً پیوسته با او نزاع و دعوا میکرد و کار تا سرحد لت و کوب رسید. شام 31 جنوری سال 1982 کیتی را برای آخرین بار زنده دیده بودند، بعداً او ناپدید شد. کیتی اعلام میداشت که اگر چیزی رخ دهد، روبرت را مظنون بدانید. برعلاوه این، آشنایان کیتی یاداوری میکردند که کیتی می گفت که او اسنادی دارد که Durst Organisation فعالیت غیرقانونی میکند و میخواست این معلومات را استفاده کند، تا با شوهرش راجع به طلاق به توافق برسد.

کار تحقیق راجع به ناپدیدشدن کیتلین دیرست بعد از 17 سال دوباره تجدید گردید. این دوسیه از زنگ تیلفون مردی آغاز شد: او اعلام داشت که همسر برادر او نزد میلیاردر دیرست به صفت خدمه در خانه کار میکرد و معلومات داد که میلیاردر زن خود را به قتل رساند و در سالیمی جنوبی دفن کرد. مستنطقین دوباره از شاهد پرسش کرد، اما او از گفته های خود انکار کرد.

بعد از نشر سلسله آخری اثر «رازهای میلیاردر» دیرست را بازداشت کردند. در آن لحظه او در هوتل در نیواورلیان بنام بیگانه زندگی میکرد و نزد او پاسپورت و چرس وجود داشت. بعد از محکمه روبرت در دسمبر سال 2015 به 85 ماه زندان به خاطر حمل غیرقانونی سلاح آتشی محکوم گردید.

در سال های اخیر میلیاردر نسبت وخامت وضع صحی چند بار عملیات شده است. حالا او در کالیفورونیا، جای که دوسیه نو به خاطر بررسی قتل بیرمان تحقیق میشود، قرار دارد. جلسه محکمه در تاریخ 3 سپتمبر سال 2019 تعیین شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала