کمدین اوکراینی برنده دور اول انتخابات ریاست جمهوری شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر کمدین اوکراینی برنده دور اول انتخابات ریاست جمهوری شد
کمدین اوکراینی برنده دور اول انتخابات ریاست جمهوری شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک طنزپرداز اوکراینی با کسب آرای بلند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به مرحله دوم راه یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، کمدین اوکراینی موفق شد در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اوکراین 40 درصد آراء را از آن خود کند.بدین ترتیب او در دوم انتخابات با پترو پروشنکو، رئیس جمهوری فعلی اوکراین، رقابت خواهد کرد. آقای پروشنکو نیز با کسب 17.8 درصد آراء ماخوذه حائز رتبه دوم شد.
ولودیمیر زلنسکی که فاقد هرگونه تجربه سیاسی است، در یک نمایش طنز تلویزیونی نقش رییس جمهوری را بازی می کرد.
مردم اوکراین از نخستین ساعات بامداد روز یکشنبه برای شرکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در کشورشان به پای صندوق های رای رفتند.
این انتخابات دو ویژگی بارز داشت: نخست تعداد بی سابقه نامزدهای ریاست جمهوری و دیگر پیشتاز بودن یک چهره سرشناس هنری که در نظرسنجی ها که هیچگونه سابقه اجرایی در کارنامه اش ندارد.
حضور 39 نامزد در انتخابات ریاست جمهوری که در تاریخ این کشور یک رکورد محسوب می شود سبب شده است تا برنده نهایی این انتخابات در دور دوم تعیین شود.
طبق آخرین نظرسنجی اخیر انجام شده، آقای پروشنکو که مدعی است تنها او می تواند با تهدیدهای موجود مقابله کند و کشورش را به سوی عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو سوق دهد با کسب 17 درصد آراء پایین تر از ولادیمیر زلنسکی قرار دارد.
هر دو نامزد راه یافته به مرحله دوم طرفدار نزدیک شدن اوکراین به اتحادیه اروپا هستند.
یولیا تیموشنکو نیز که برای سومین بار شانس خود را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تجربه می کرد با کسب 12 درصدی رای دهندگان مواجه شد و در جایگاه سوم قرار گرفت.
انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در اوکراین از آن جهت اهمیت یافت که آخرین رجوع به آراء عمومی پس از وقایع «انقلاب میدان» و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پنج سال گذشته بود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала