عربستان تلفن ثروتمندترین مرد دنیا را هک کرد

© AP Photo / Brent N. Clarkeعربستان تلفن ثزوتمندترین مرد دنیا را هک کرد
عربستان تلفن ثزوتمندترین مرد دنیا را هک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هکر های عربستان سعودی تلفن همراه جف بزوس، مدیرعامل آمازون را هک کرده و اطلاعات شخصی او را سرقت نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات حکومت ریاض برای دستیابی به اطلاعات شخصی جف بزوس، مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک امریکایی، آمازون تلفن همراه وی را هک کرده بودند.
این اطلاع محرمانه را گاوین دی‌بکر، کارگاه خصوصی به خدمت گرفته شده توسط مدیر عامل آمازون در گفتگو با رسانه ها فاش کرده است.
آقای دی‌بکر هک شدن تلفن آقای بزوس را با پوشش خبری روزنامه واشنگتن پست از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی مرتبط می‌داند.
گاوین دی‌بکر پیشتر از سوی مدیر عامل شرکت آمازون برای تحقیق در باره چگونگی فاش شدن و انتشار محتوای پیام های خصوصی اش توسط نشریه ها استخدام شده بود.
این کارآگاه امریکایی که در زمینه امنیتی با دستگاه های دولتی و شرکت های بزرگ همکاری دارد در این خصوص گفته است: «محققان ما بسیار از کارشناسان با اطمینان قوی به این نتیجه رسیده اند که مقامات سعودی تلفن جف بزوس را هک کرده و به اطلاعات خصوصی وی دسترسی پیدا کرده اند».
گاوین دی‌بکر این دستبرد اطلاعاتی را به ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت ریاض گره می زند و برای توجیه این مسئله به پوشش گسترده جزئیات قتل روزنامه نگار سعودی توسط نشریه امریکایی واشنگتن پست اشاره می کند.
روزنامه واشنگتن پست که تحت مالکیت جف بزوس قرار دارد و جمال خاشقجی نیز به عنوان ستون نویس با آن همکاری مستمری داشت از نخستین منابع خبری بود که نسبت به ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد سعودی هشدار داده و سپس با پوشش گسترده این ماجرا عناصر بلند پایه حکومت عربستان سعودی را مسئول اصلی قتل وی معرفی کرده بود.
گاوین دی‌بکر در ادامه افشاگری های خود تاکید کرده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی پیشتر از روزنامه واشنگتن پست به عنوان یک «دشمن بزرگ» یاد کرده بود.
گفتنی است سنای امریکا پیش از این محمد بن سلمان را به عنوان «مسئول» اصلی قتل جما خاشقجی معرفی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала