غرامت میلیونی عربستان به فرزندان خاشقجی

© AP Photo / Hasan Jamaliغرامت میلیونی عربستان به فرزندان خاشقجی
غرامت میلیونی عربستان به فرزندان خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت عربستان سعودی برای فرزندان جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، غرامت سنگین میلیونی پرداخت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست در حالی این خبر را اعلام کرده است که هنوز دست داشتن ولیعهد عربستان سعودی در قتل این روزنامه‌نگار به درستی روشن نشده است.
به گزارش این روزنامه ریاض به هر یک از فرزندان خاشقجی، خانه‌ای در شهر ساحلی جده داده است که ارزش هر یک از آن‌ها به چهار میلیون دالر می‌رسد. از جمال خاشقجی چهار فرزند به جا مانده‌اند که شامل دو دختر و دو پسر می‌شوند. طبق این گزارش، برای این چهار فرزند خبرنگار مقتول سعودی، ماهانه ۱۰ هزار دالر نیز پرداخت می‌شود.
گزارش شده است که صلاح، پسر ارشد خاشقجی، تصمیم دارد برای زنده‌گی در عربستان سعودی باقی بماند. اما سه فرزند دیگر این روزنامه‌گار موفق شده‌اند خانه‌های مجلل دریافتی خود را به فروش برسانند. آن‌ها اکنون ساکن امریکا هستند.
طبق گزارش واشنگتن پست، رهبری عربستان سعودی قصد دارد با پرداخت غرامت سنگین میلیونی، مسیر را برای توافق درازمدت با خانواده مقتول باز کند. ریاض هم‌چنان در پی یافتن اطمینان از این امر است که فرزندان خاشقجی با دریافت این غرامت، از اظهار نظر در رسانه‌های همگانی خودداری خواهند کرد.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار تبعیدی سعودی، در دوم اکتبر سال گذشته میلادی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه به قتل رسید. به گزارش دویچه وله، این روزنامه‌نگار در یک عملیات ویژه از سوی تیمی از ماموران دولت عربستان سعودی به قتل رسیده است. دولت عربستان سعودی پس از هفته‌ها فشارهای بین‌المللی، قتل قاشقجی به دست ماموران این کشور را تأیید کرد. ریاض گفته است که این قتل خودسرانه انجام شده است و ربطی به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала