خلیل‌زاد:‌ در مذاکره با طالبان هیچ چیزی پوشیده نیست

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadمذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل
مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد در دیدار با چهره‌های سیاسی و مقام‌های حکومتی افغان گفته است که در گفت‌وگوهای قطر هیچ مسأله‌ی پنهانی وجود ندارد و آینده‌ی افغانستان را افغان‌ها رقم خواهند زد.

به گزارش اسپوتنیک؛ به نقل از رسانه های خبری افغانستان، روز گذشته زلمی خلیل‌زاد به کابل سفر کرد و با رهبران حکومت وحدت ملی نیز پیرامون گفت‌وگوهای صلح گفت‌وگو کرده است.
نماینده ویژه امریکا ابراز امیدواری کرده است که پیش از برگزاری انتخابات، گروه طالبان و حکومت افغانستان، به یک توافق صلح دست پیدا کنند.
زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان تاکید کرده است که انتخابات ریاست جمهوری ششم ماه میزان به تاخیر نیافتد.
زلمی خلیلزاد در دیدار با چهره‌های سیاسی و مقام‌های حکومتی افغان گفته است که در گفت‌وگوهای قطر هیچ مسأله‌ی پنهانی وجود ندارد و آینده‌ی افغانستان را افغان‌ها رقم خواهند زد.
آقای خلیل‌زاد روز دوشنبه،‌ دوازدهم حمل، با مقام‌های حکومت وحدت ملی،‌ زنان و شماری از چهره‌های سیاسی دیدار کرد و جزییات نشست قطر را با آنان در میان گذاشت. هدف این دور سفرش به کابل، تشویق رهبران حکومت و سیاست‌گران کشور به ایجاد هیأت گفت‌وگوکننده فراگیر ملی عنوان شده است.
این در حالیست که نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، دور سفرش را در پنجم حمل آغاز کرد و بر‌اساس خبرنامه وزارت خارجه ایالات متحده امریکا تا بیست‌ویکم حمل ادامه خواهد داد. نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در این دور سفرش نخست به بریتانیا رفت و با همتای اتحادیه اروپایی‌اش در پیوند به روند صلح افغانستان و سیاست امریکا و اتحادیه اروپا صحبت کرد‌.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала